۰
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۲
جواد نیک بین:

بانک ها برای پرداخت وام ازدواج پدر مردم را در آورده اند

تذکر جدی به بانک‌ها درباره ضمانت‌های بانکی داده شود
نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ها پدر مردم را در پرداخت وام ازدواج درآورده‌اند گفت که باید به بانک‌ها در حوزه ضمانت بانکی تذکر جدی داده شود.
بانک ها برای پرداخت وام ازدواج پدر مردم را در آورده اند
به گزارش مردم سالاری آنلاین،جواد نیک بین در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) در تذکری گفت: بانک‌ها به قوانین مصوب مجلس عمل نمی‌کنند؛ طبق مصوبه مجلس در بودجه ۱۴۰۱ در حوزه ضمانت‌ها، باید محل اجرای طرح‌های اشتغال به عنوان ضمانت بانکی باشد اما بانک‌ها قبول نمی‌کنند.
وی درباره پرداخت وام ازدواج گفت: بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج پدر مردم را در آورده‌اند؛ آنها در صورتی وام ازدواج می‌دهند که ضامن کارمند با فیش کسر از حقوق ارائه شود اما مگر چند میلیون کارمند حقوق بگیر در کشور وجود دارد که بانک‌ها از مردم ضامن کارمند دولت می‌خواهند؟
این نماینده مجلس اضافه کرد: تعداد کارمندان دولت کمتر از ۵ میلیون نفر است پس مردم از کجا ضامن کارمند با فیش کسر از حقوق پیدا کنند؟ نتیجه آن می‌شود که وام فرزندآوری و ازدواج را می فروشند و در نهایت هم هدف قانونگذار محقق نمی شود.
نیک بین تاکید کرد که باید به بانک‌ها در حوزه ضمانت بانکی تذکر جدی داده شود؛ طبق متن قانون باید کارت یارانه به عنوان ضمانت پرداخت وام ازدواج و فرزند آوری باشد اما بانک‌ها قبول نمی‌کنند.
منبع:ایسنا
کد مطلب: 182691
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *