۰
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۲
جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی:

هر قانونی که پیوست اجتماعی نداشته باشد،قطعاً جامعه آن را نمی پذیرد

کار فرهنگی با بگیر و ببند و رفتار خشن منافات دارد
جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی نماینده مجلس یازدهم گفت: نیروی انتظامی اگر با بگیر و ببند و دستگیر کردن و برخورد خشن، مردم را وادار به انجام کار فرهنگی کند، نتیجه‌اش میشود همین شرایط فعلی جامعه که به وجود آمده است.
هر قانونی که پیوست اجتماعی نداشته باشد،قطعاً جامعه آن را نمی پذیرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،حدودا ۲ ماه و نیم است که خبری از ون‌های گشت ارشاد در سطح شهر نیست، این موضوع ما را به این فکر سوق می‌دهد که آیا گشت ارشاد به طور کامل تعطیل شد یا اینکه نیروی انتظامی متظر است پس از آرام شدن جو جامعه مجددا گشو ارشاد را راهی خیابان‌ها کند؟ 
البته طی روزهای اخیر برخی از رسانه‌های خارجی و داخلی با استناد به نقل قولی از دادستان کل کشور مدعی شدند گشت ارشاد در ایران تعطیل شده است ولی گویا این صحبت دادستان نادرست برداشت شد زیرا ایشان در صحبت‌ خود گفته بود که"  فعالیت این گشت ربطی به قوه قضاییه نداشت و «از همان‌جایی که در گذشته تاسیس شده بود، از همان‌جا نیز تعطیل شد».
در حوزه مسائل فرهنگی راهی جز گفتگو نداریم
جلیل رحیمی جهان آبادی؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رفتار نیروی انتظامی قابل پیش‌بینی نیست افزود: ما در رابطه با مسائل فرهنگی راهی جز گفت‌وگو با مردم نداریم تجربه نشان داده که کار فرهنگی را با زور و اجبار ممکن نخواهد بود و آثار و تبعات منفی به همراه خواهد داشت.
رفتارهای شل کن سفت وضعیت فعلی را رقم زده است
وی ادامه داد: سخت‌گیری و رفتارهای شل کن، سفت کن بوده که شاهد چنین وضعیتی هستیم که عده‌ای از این طرف بام افتادند برخی از آن طرف بام.
این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جامعه ما از لحاظ فکری و فرهنگی هم در تاریخ خاورمیانه و هم تاریخ ایران، قابلیت رشد را دارد. ایرانیان در طول تاریخ زندگی مبتنی بر عقلانیت داشته‌اند پس باید با مردم گفت‌وگو کنیم و اگر قرار است دیدگاه فرهنگی را ترویج دهیم باید از طریق کار فرهنگی باشد.
رحیمی جهان‌آبادی بیان کرد: نیروی انتظامی اگر با بگیر و ببند و دستگیر کردن و برخورد خشن، مردم را وادار به انجام کار فرهنگی کند، نتیجه‌اش می‌شود همین شرایط فعلی جامعه که به بوجود آمده است.ا
این نماینده مجلس در ادامه گفت: به طور دقیق نمیدانم که رفتار نیروی انتظامی برای استقرار مجدد گشت ارشاد و پس از آرام شدن شرایط جامعه چه خواهد شد ولی لازم است که سازمان‌های فرهنگی، قضایی و ارگان‌های مربوطه با گرفتن نظر مردم در رابطه با مسئله حجاب به توافق برسد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر قانونی که پیوست اجتماعی نداشته باشد و ما نتوانیم در جامعه، اقناع را ایجاد کنیم، قطعا در اجرا به مشکل برخواهیم خورد. قانون درست باید بر اساس اقناع و اجماع اجتماعی باشد پس باید با صحبت کردن با مردم، زمینه اجرای قانون را فراهم کنیم که در غیر این صورت و صرفا با اتکا به نیروی انتظامی نمیتوانیم پیش برویم زیرا هم نیروی انتظامی با قرار گرفتن مقابل مردم آسیب میبیند و همچنین تنش‌های جامعه بیشتر میشود.
منبع:دیده بان ایران
کد مطلب: 182785
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *