کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارمزد وام های قرض الحسنه حذف می شود؟

16 آذر 1401 ساعت 17:04

مصباحی مقدم گفت: اگر بانک های قرض الحسنه این ظرفیت را دارند تا سپرده های خود را دو برابر کند دیگر افزایش سپرده قانونی آن از سوی بانک مرکزی شایسته نیست.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته خدمات خوبی ارائه شده است، گفت: قرض الحسنه یک خدمت اجتماعی است چرا که در خدمت محرومان است. همچنین در خدمت اشتغال و تولید مسکن است. یک خدمت معنوی نیز هست چرا که در راستای مقابله فقر است. همچنین یک خدمت مردمی است چرا که منابع خرد مردم را جمع آوری کرده و به مردم می‌دهد.
وی ادامه داد: قرض الحسنه نکول پرداخت ندارد و نکول تاخیر آن نیز بسیار پایین است. این نشان می‌دهد که قرض الحسنه از جهت بازگشت منابع قابل اعتماد است. یکی از دشواری‌هایی که در راستای تامین مالی وجود دارد مسئله ضامن است که بانک در تلاش است تا ضامن را حذف کند.
مصباحی مقدم با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه در تلاش است تا کارمزد وام را حذف کند، گفت: اگر بانک این ظرفیت را دارد تا سپرده های خود را دو برابر کند دیگر افزایش سپرده قانونی آن از سوی بانک مرکزی شایسته نیست. بانک‌ها باید در راستای کاهش هزینه‌های مشتریان رقابت کنند نه در پرداخت سود و مشکلات دریافت کنندگان وام. ما صندوق های قرض الحسنه بزرگی در کشور داریم که آنها نیز نیازمند کمک هستند.
منبع:تسنیم


کد مطلب: 183058

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/183058/کارمزد-وام-های-قرض-الحسنه-حذف-می-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir