۰
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۰

اعتراض مسلمانان اتریش به ایجاد مركز 'ملك عبدالله'

مسلمانان اتریش نسبت به ایجاد 'مركز گفت و گوی بین ادیان ملك عبدالله' در این كشور اعتراض و تصریح كردند كه عربستان سعودی به دلیل نقض حقوق بشر و سركوب نظرات مخالف نمی تواند مدعی ایجاد مركزی برای 'گفت و گو' باشد.
به گزارش ایرنا، روزنامه اتریشی 'كرونه' در گزارشی با اشاره به اینكه برداشت وهابیت با گفت و گو و مدارا همساز نیست، تصریح كرد: در عربستان افراد به سادگی محاكمه و مجازات می شوند و در آنجا یك آپارتاید حاكم است.

این روزنامه افزود: وهابیون سعودی می خواهند در وین به بهانه ایجاد مركز گفت و گو برای خود اعتبار كسب كنند، در حالی كه به گفت و گو معتقد نیستند.

جمعی از مسلمانان در گفت وگو با روزنامه كرونه تصریح كرده اند كه تعابیر وهابیون با گفت و گو همخوانی ندارد.

روزنامه 'اوسترایش' نیز نوشت: حزب آزادی و سبزها در اتریش با ایجاد 'مركز گفت و گوی بین ادیان ملك عبدالله' مخالف هستند.

رییس حزب آزادی گفته است: با توجه به نقض سنگین حقوق بشر در عربستان سعودی، این یك رسوایی است كه احزاب 'سوسیال دموكرات'، 'مردم ' و 'اتحاد برای آینده اتریش' با افتتاح این مركز موافقت كرده اند.

روزنامه اوسترایش یادآور شد كه اگرچه نمایندگان ۱۲ دین و گرایش مختلف برای انجام گفت و گوها در این مركز در نظر گرفته شده اند، اما گرایش های اسلامی چون علویان و یا سنی های حنفی دعوت نشده اند؛ آنها حتی در عربستان نیز اجازه فعالیت ندارند.

به نوشته روزنامه های اتریشی، مسلمانان در این كشور تصریح كرده اند: این مركزگفت وگو بجای آنكه دیگر گرایش های اسلامی را به هم نزدیكتر كند، آنها را بیشتر تحقیر خواهد كرد.

به عقیده آنها، وهابیون در كشور خودشان حتی یك ذره هم حقوق بشر را رعایت نمی كنند و عجیب اینكه همین ها قرار است گفت و گوی بین ادیان انجام دهند. اینجا صحبت از یك فریب بزرگ به بهانه گفت وگو است.
کد مطلب: 184
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *