۰
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۴۵

خبر خوب برای ساپینتو؛ یحیی یک امتیاز از دربی می‌خواهد!

برخی کارشناسان فوتبال معتقدند یحیی گل محمدی با توجه به شرایط دو تیم در جدول برای گرفتن یک تساوی به دیدار استقلال خواهد رفت.
خبر خوب برای ساپینتو؛ یحیی یک امتیاز از دربی می‌خواهد!
به گزارش مردم سالاری آنلاین، نگاهی به جدول رده بندی لیگ برتر نشان می دهد پرسپولیس با کسب 24 امتیاز از 11 بازی گذشته خود صدرنشین است و استقلال با همین تعداد بازی 22 امتیازی است و رتبه دوم را از آن خود کرده است. همین موضوع باعث شده تا برخی از کارشناسان پیش بینی کنند با توجه به‌ موقعیت دو تیم در جدول و سابقه و تدابیر محافظه کارانه یحیی گل محمدی در بازی های بزرگ و دربی های گذشته و از همه مهم تر علاقه ای که به مالکیت توپ بیشتر دارد، با به کار گرفتن دو هافبک دفاعی و سه هافبک تهاجمی و استفاده دوباره از یک مهاجم تخصصی، به دنبال آن است تا میانه میدان را در دست گرفته و با ارسال پاس های عرضی و رو به عقب نبض بازی را در دست بگیرد. ادعای مهم این گروه از کارشناسان این است که پرسپولیس در حال حاضر با دو امتیاز اختلاف نسبت به استقلال صدرنشین است و با توجه به نوسانات سپاهان، گل گهر و فولاد می توان تنها استقلال را به عنوان رقیب مستقیم سرخ‌ها در راه قهرمانی قلمداد کرد. از این رو برای پرسپولیس در دربی پیش رو، مساوی هم چیزی کمتر از برد نخواهد داشت. از این رو شرایط جدول احتمالاً ناخودآگاه روی او و تصمیماتش برای اتخاذ سیستم و ترکیب مناسب تأثیر خواهد گذاشت و شاید با در نظر گفتن اینکه مساوی هم تیم را با همان اختلاف دو امتیازی در صدر نگه خواهد داشت با بیشترین تراکم بازیکن در مرکز زمین به میدان برود.
در این میان گروه دیگری نیز به شدت معتقدند بازی های محافظه کارانه در دربی های قبلی باعث شده تا یحیی گل محمدی با آگاهی از ریسک بالای سیستم های محافظه کارانه این بار با توجه به شرایط بهتر پرسپولیس تدابیر هجومی تری خواهد داشت. به هرحال دست یحیی گل محمدی با توجه به حضور مهره های نام آور و پرتعداد آن قدر باز است که می تواند با سیستم های متنوع و ترکیب های مختلف، با ارائه یک بازی هجومی و هدفمند، استقلال را زمین گیر کرده و دربی 99 را با پیروزی پشت سر بگذارد. گواه آن ها تدابیر محافظه کارانه کی روش در آخرین بازی ایران در جام جهانی است که باعث حذف ایران از این دوره از رقابت ها شد و درحالی که کی روش می توانست مثل بازی با ولز با تدابیر هجومی علاوه بر کسب حداقل مساوی به دور بعدی رقابت ها صعود کند، تسلیم تفکر و سیستم های محتاطانه خود شد تا درنهایت ایران از جام جهانی حذف شود. به هر روی باید منتظر بود و دید ادعای کدام گروه از کارشناسان رنگ واقعیت به خود گرفته و پرسپولیس در دربی پیش رو یک تیم هجومی خواهد بود یا یک تیم محافظه کارانه برای کسب حداقل امتیاز!
کد مطلب: 184191
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *