۰
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰

اعتراف جنجالی دولت درباره FATF

چرخش چین به سمت عربستان سعودی در واقع به مفهوم باخت ایران در منطقه نیست. انعقاد قرارداد نفتی بین چین و عربستان فواید بلندمدتی برای کشور ما هم دارد. اگرچه عربستان سعودی یک رقیب برای ایران به منظور تأمین انرژی برای چین محسوب می‌شود، اما به این نکته باید دقت کرد شرطی را که چین برای توسعه مناسبات تجاری خود با عربستان قرار داده می‌تواند مناسبات سیاسی و اقتصادی کل جهان را تحت تأثیر قرار دهد.
اعتراف جنجالی دولت درباره FATF
به گزارش مردم سالاری آنلاین، ​روزنامه ایران ارگان دولت سرانجام، ضررهای نپذیرفتن FATF برای ایران را پذیرفت.
 در این مطلب آمده است: چرخش چین به سمت عربستان سعودی در واقع به مفهوم باخت ایران در منطقه نیست. انعقاد قرارداد نفتی بین چین و عربستان فواید بلندمدتی برای کشور ما هم دارد. اگرچه عربستان سعودی یک رقیب برای ایران به منظور تأمین انرژی برای چین محسوب می‌شود، اما به این نکته باید دقت کرد شرطی را که چین برای توسعه مناسبات تجاری خود با عربستان قرار داده می‌تواند مناسبات سیاسی و اقتصادی کل جهان را تحت تأثیر قرار دهد.
چین معاهده انرژی با عربستان را مشروط به این موضوع منعقد کرده که تمام مبادلات نقدی با یوان صورت گیرد، تحقق این امر مناسبات اقتصاد جهانی را بشدت تحت تأثیر قرار خواهد داد.
تحقق این موضوع در بلندمدت می‌تواند منافع بسیار جدی برای کشورمان به صورت متداوم ایجاد کند. در حال حاضر که کشورمان به علت محدودیت‌های FATF، تحریم‌ها و غیره در معاملات دلاری بسیار در محدودیت قرار گرفته و مجبور است از مناسبات غیر دلاری برای اقتصاد کشور استفاده کند، تعامل چین و عربستان سرآغازی قابل تأمل برای ایران خواهد بود.
در مجموع تغییر رویکرد مناسبات تجاری انرژی از پایه بودن دلار به یوان می‌تواند منافع بلندمدتی برای کشورمان بخصوص در زمینه توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری و دور زدن تحریم‌ها برای ایران ایجاد کند. همچنین تصور می‌کنم نفس اینکه در واقع چین وارد معاهده یوانی (با ارز ملی خود) با بزرگترین تولید کننده نفت جهان شود بسیار برای کشورما پر اهمیت است.
کد مطلب: 184509
برچسب ها: دولت FATF
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *