۰
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۸
اذعان تلخ پوتین؛

مناطق الحاقی به روسیه وضع سختی دارند

مصادره دارایی های روسیه در اوکراین
وضعیت در چهار منطقه از اوکراین که مسکو آنها را بخشی از خاک خود اعلام کرده، «بسیار دشوار» است.
مناطق الحاقی به روسیه وضع سختی دارند
به گزارش مردم سالاری آنلاین،رئیس جمهوری روسیه دوشنبه شب گفت که وضعیت در چهار منطقه از اوکراین که مسکو آنها را بخشی از خاک خود اعلام کرده، «بسیار دشوار» است.
ولادیمیر پوتین در پی این اظهارنظر به سرویس‌ امنیتی ملی روسیه (FSB) دستور داد تا نظارت خود را برای تامین امنیت مرزها و مبارزه با آن چه بروز «تهدیدات جدید» در این مناطق عنوان کرد، افزایش دهند.
آقای پوتین منشاء این تهدیدهای جدید را خارجی و ناشی از تحرکات «خائنان» اعلام کرد و از سرویس‌ امنیتی ملی روسیه خواست تا «امنیت» مردم ساکن در استان‌های دونتسک و لوهانسک و نیز مناطق خرسون و زاپوریژیا را تامین کنند.
اظهارات نادر آقای پوتین در مورد شرایط دشوار روسیه در جنگ اوکراین، در حالی مطرح شد که اوکراین پس از حملات پهپادهای روسی در روزهای یکشنبه و دوشنبه به زیرساخت‌های برق این کشور در کی‌یف، نسبت به تلاش آقای پوتین برای جلب مشارکت بلاروس در تهاجم نظامی به خاک اوکراین و تامین کسری تسلیحاتی خود از این کشور همسایه ابراز نگرانی کرده بود.
رئیس جمهوری روسیه در ماه سپتامبر، با هدف نمایش پیشروی مقتدرانه نیروهای تحت فرمانش، دستور الحاق بخش‌های اشغالی اوکراین به خاک کشورش را اعلام کرد اما اوایل ماه جاری گفت که جنگ با اوکراین «می‌تواند بسیار طولانی شود.»
البته اقدام آقای پوتین در ضمیمه کردن مناطق اشغالی اوکراین به خاک روسیه از سوی کی‌یف و متحدان غربی آن غیرقانونی خوانده شد.
تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین که از ۱۰ ماه پیش آغاز شده، بزرگترین درگیری نظامی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون است؛ تهاجمی که  ده‌ها هزار کشته، میلیون‌ها آواره و چندین شهر ویران بر جای گذاشته است.
در تحولی دیگر، دفتر تحقیقات دولت اوکراین اعلام کرد که  115 ملک را در اوکراین که مالکیت شان متعلق به شرکت نفتی«تات نفت» روسیه است مصادره کرده است.
در بیانیه صادر شده این دفتر آمده است که نیروهای این دفتر طی ماه های اخیر دارایی ها و سهام شرکت  روسی تات نفت را مصادره کرده و در اختیار آژانس ملی کشف دارایی های به دست آمده از طریق فساد و دیگر جرایم و  مدیریت آن   قرار داده است تا آنها را اداره کند.
در این بیانیه آمده است که تا کنون 115 ملک  شامل انبارهای نفت و جایگاه های سوخت و ساختمان های غیرمسکونی و زمین و 118 کامیون سوخت و خودرو مصادره شده است.
منبع:جماران
کد مطلب: 184572
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *