۰
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۹

ورود چین‌ در پروژه‌ راه‌آهن‌ شیراز

وزیر نفت گفت: در دولت تصمیم گرفته شده تا برای اجرای پروژه راه‌آهن شیراز ـ بوشهر ـ عسلویه از سرمایه‌گذاری کشور چین استفاده شود.
رستم قاسمی پیش از ظهر امروز در پایان سفر به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با کشور چین توافقاتی در مورد پروژه‌های فاینانس در کل کشور داریم که اخیرا تعداد زیادی از این پروژه‌ها اجرایی شده است.
وی افزود: پروژه راه آهن شیراز ـ بوشهر ـ عسلویه نیز از طرف وزارت راه برای استفاده از فاینانس چین اقدام شده تا از منابع سرمایه‌گذاری چین این پروژه هم عملیاتی شود.
وزیر نفت در مورد جمع‌بندی سفر به استان بوشهر گفت: بیشتر سفرهای ما به استان بوشهر ‌به دلیل وجود تاسیسات عظیم نفت و گاز ‌است تا در بازدید از پروژه‌ها مسائل و مشکلات را بررسی کنیم.
قاسمی گفت: پروژه ان.جی. ال خارک برای ما خیلی مهم است که با پایان یافتن آن پروژه‌های پایین دستی را در استان خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: از کارخانه صدرای بوشهر هم بازدید داشتیم و این کارخانه وظیفه ساخت بسیاری از تاسیسات پارس جنوبی را بر عهده دارد.
وزیر نفت با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی و پیگیری‌های مجدانه استاندار بوشهر برای تسریع در اجرای پروژه‌های استان بوشهر، خاطرنشان کرد: در نشستی با مسئولان استان بوشهر تعهدات وزارت نفت در سفرهای استانی و سفر رهبری به عسلویه بررسی و تصمیمات لازم برای اجرای پروژه‌ها گرفته شد.
قاسمی اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانیم تعهداتی که بر عهده وزارت نفت گذاشته شده را اجرایی کنیم و تعداد زیادی از مصوبات سفرهای استانی در استان بوشهر شروع شده و برخی پروژه‌ها نیز که مشکلاتی داشته‌اند مورد بررسی است.
وی اضافه کرد: برخی از این پروژه‌ها تا پایان دولت دهم به اتمام می‌رسد و تعدادی نیز چون زمان‌بندی آن طولانی است زمان‌بر است اما وزارت نفت برای اتمام آن پروژه‌ها پشتیبانی لازم را انجام خواهد داد.
کد مطلب: 18513
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *