۰
سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹
مسعود پزشکیان:

مشکل ما مسئولان هستیم که ادعا داریم

برخورد حاکمیت با معترضان همراه با عطوفت و رحمت باشد
مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس تاکید کرد: مردم ما مردم خوبی هستند، همان مردمی هستند که ۹۸درصد به جمهوری اسلامی رای دادند ما چکار کردیم که اینها از ما برگشتند باید ما این را در خودمان تحلیل کنیم و گناه را به گردن مردم نیندازیم.
مشکل ما مسئولان هستیم که ادعا داریم
به گزارش مردم سالاری آنلاین، نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: خوب است که ما کاری کنیم که دعواها و درگیری ها را تبدیل به صلح و آرامش کنیم؛ خیلی خوب است که اگر قرار است با مردم برخورد کنیم با عطوفت و مهربانی باشد. اینها چیزی نیست که بشود توصیه کرد و اگر حاکمیت چنین کاری کند نیت خیر خودش را نسبت به جامعه اعلام می کند.
مسعود پزشکیان ضمن بیان این مطلب گفت: در مورد این اعتراضات عده ای شاید از خارج درس می گیرند ولی عده ای زیادی نسبت به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد اعتراض دارند. این مشکلات واقعی است و بهتر است که حاکمیت این مشکلات و حرف‌ها را بشنود و آن حرفی که درست است را بپذیرد و با آنی که غلط است ارشادی برخورد کند و روندی را داشته باشد که با مرحمت و رحمت باشد.
وی ادامه داد: این مرحمت حاکمیت باید شامل همه شود. هدف از نماز، اقامه و برپا کردن آن است. در نماز می گوییم «بسم الله الرحمن الرحیم» یعنی الله که هم رحمان و هم رحیم است. کسی که هر روز نماز می خواند و از رحمت و گذشت حرف می زند طبیعتا باید گذشتش در دنیا از همه بیشتر باشد نه اینکه خشن تر، قاطع تر و بدون گذشت باشد. خدا به همه رحم می کند و مسلمان و‌کافر ندارد بعد روز حساب و کتابی هم هست بالاخره خدا حساب و کتاب می گیرد.
پزشکیان تاکید کرد: مردم ما مردم خوبی هستند، همان مردمی هستند که ۹۸درصد به جمهوری اسلامی رای دادند ما چکار کردیم که اینها از ما برگشتند باید ما این را در خودمان تحلیل کنیم و گناه را به گردن مردم نیندازیم.
وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از این ۹۸درصد ریزش داشته اند گفت: نمی دانم. ولی درصد ریزش خیلی زیاد است. مشکل ما مسئولان هستیم که ادعا داریم. مشکل ما حاکمیت، قوه قضاییه، دولت و مجلس و روحانیت است. ممکن است روحانیت ادعا کنند که ما حاکم نیستم ولی خیلی از بار فرهنگی کشور را آنها به دوش می کشند. چه شده است که مردم اینطوری شدند ما بهتر است به جای اینکه با آنها دعوا کنیم به خودمان برگردیم و با خودمان دعوا کنیم.
منبع:عصرایران
کد مطلب: 185254
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *