۰
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۱
احمد علیرضابیگی:

مجلس طرح شفافیت را به«سنگ بزرگی که زده نخواهد شد»تبدیل کرد

قوه مقننه باید نماد روشنگری و تبیین برای ملت ایران باشد
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی موضوع شفافیت را به سنگ بزرگی تبدیل کرد که چه بسا که می‌دانست زده نخواهد شد.
مجلس طرح شفافیت را به«سنگ بزرگی که زده نخواهد شد»تبدیل کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس، در رابطه با طرح شفافیت قوای سه‌گانه و نظر مجلس درخصوص اصرار بر شفافیت مذاکرات مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: بله، این مساله خواست مجلس است؛ لکن مجمع تشخیص مصلحت معتقد است که براساس قانون اساسی آیین نامه داخلی خودش را خودش تصویب می‌کند، الان ما داریم به مجمع تکلیف می‌کنیم که در موضوعات اختلافی فی‌مابین مجلس و شورای نگهبان مذاکرات خود را علنی و به آگاهی مردم برساند، خب این با مغایرت با قانون اساسی مواجه می‌شود.
وی ادامه داد: مگر اینکه مجمع تشخیص آیین‌نامه خود را با اراده خودش تغییر دهد و اعلام کند که در زمان بررسی موارد اختلافی مذاکرات را به صورت علنی برگزار کرده و به اطلاع مردم می‌رساند، که این هم موضوع ثقیلی است چراکه آیین‌نامه مجمع به تایید رهبر معظم انقلاب رسیده است.
علیرضابیگی خاطرنشان کرد: البته اگر این اراده وجود داشته باشد امکان اصلاح هم وجود دارد؛ اما عملا مجلس شورای اسلامی موضوع شفافیت را به سنگ بزرگی تبدیل کرد چه بسا که می‌دانست زده نخواهد شد.
نماینده مردم تبریز در ادامه بیان کرد: اساساً مجلس به عنوان نمایندگان مردم که هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارند باید شفاف‌ترین نهاد جمهوری اسلامی ایران می‌شد که بتواند نماد روشنگری و تبیین برای ملت ایران باشد.
وی در پاسخ به این سوال که «آیا شفافیت آراء بر آزادی و رأی نمایندگان اثر نمی‌گذارد؟»، گفت: من قبول دارم که میزان شفافیت مجلس از سایر نهادها بیشتر است اما در خصوص بعضی از موضوعات که مدام مورد طعنه قرار می‌گیرد دلیلی برای پنهان کاری وجود ندارد و اساسا مجلس باید بتواند همه چیز خود را به اطلاع مردم برساند.
وی افزود: موافقم که آراء نمایندگان تحت تأثیر قرار می‌گیرد اما این مردم هستند که در پایان ۴ سال باید قضاوت کنند که فرد منتخب چه عملکردی داشته است حتماً باید ادله در اختیار داشته باشند. به نظر من شفافیت رأی نماینده، وی را مجاب می‌کند که دلایل رای خود را حتما به آگاهی مردم برساند و بتواند از رأی خود دفاع کند.
منبع:ایلنا
کد مطلب: 185727
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *