۰
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰

طلا بخریم یا صبر کنیم؟

قیمت طلا و سکه در حالی روز گذشته کاهشی بود که یکی از سوالات اصلی مردم این است که الان زمان مناسبی برای خرید طلاست یا خیر؟
طلا بخریم یا صبر کنیم؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، قیمت طلا در روز‌های گذشته در حالی الاکلنگی بود که امروز فعلا تغییر محسوسی را در بازار شاهد نیستیم. 
به عقیده تحلیلگران، اصلاح نرخ سکه طلا با یک روز تاخیر نسبت به دلار در حال انجام است و روند کاهشی قیمت دلار، امروز در قیمت طلا و سکه خود را نشان داده است.
از سوی دیگر کارشناسان بازار روند ناهمسان قیمت طلا و سکه از یکدیگر طی روز‌های گذشته را به میزان عرضه و تمایل به خرید سرمایه‌گذاران نسبت می‌دهند. آن‌ها معتقدند افرادی که در روز‌های گذشته سکه خریده‌اند، چشم انتظار بازار دلار هستند تا قیمت بالا برود و به دنبال آن قیمت سکه بار دیگر به کانال ۲۲ میلیون تومانی بازگردد.
برخی معامله‌گران بازار هم می‌گویند در صورتی که قیمت دلار افت قابل توجهی را تجربه کند و سطوح حمایتی را از دست دهد، فشار فروش در بازار سکه به صورت قابل توجهی بیشتر خواهد شد.
حباب سکه بازار طلا را داغ کرد
از دیدگاه برخی معامله‌گران، تمایل به خرید طلا در بازار نسبت به سکه افزایش یافته است. قیمت طلا دیروز (دوشنبه ۱۲ دی) تا محدوده یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رشد کرد. به نظر می‌رسد حباب بالای سکه تمایل به خرید طلا را افزایش داده است.
امروز تمامی قطعات سکه به غیر از سکه گرمی کاهش قیمت داشتند. بیشترین سهم هم مربوط به سکه امامی با ۵۴۸ هزار تومان کاهش قیمت بود. این قطعه از سکه در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹ میلیون و ۳۵۵ هزار تومان در حال معامله است.
سکه بهار نیز با ۴ هزار تومان کاهش قیمت به ۱۹ میلیون و ۶ هزار تومان رسید. نیم سکه امروز ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد و در لحظه نگارش این گزارش در کف کانال ۱۲ میلیون تومانی در حال معامله است. ربع سکه امروز ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و این کاهش قیمت، نرخ این قطعه از سکه را به ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رساند.
سکه گرمی ثابت ماند
سکه گرمی امروز بدون تغییر قیمت در محدوده روز گذشته مبادله شد. قیمت این قطعه از سکه در لحظه نگارش این گزارش ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.
امروز بیشتر قطعات سکه رشد حباب داشتند و بیشترین سهم از این افزایش قیمت مربوط به سکه بهار با ۶۲۲ هزار تومان افزایش بود.
سکه امامی امروز ۱۴۱ هزار تومان و ربع سکه ۹۵ هزار تومان کاهش حباب داشتند. سایر قطعات سکه به غیر از امامی افزایش حباب محدودی داشتند و به نظر می‌رسد تا پایان وقت معاملات امروز به دلیل نوسان بالای قیمت در لحظه نگارش این گزارش، تغییر کند.
قیمت طلا امروز روند نزولی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۳۶ هزار تومانی قیمت به نرخ ۷ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۵۵ هزار تومانی قیمت با نرخ یک میلیون و ۷۹۵ هزار تومان معامله شد.
طلای دست دوم نیز با قیمت یک میلیون و ۷۷۲ هزار تومان در بازار معامله شد و نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت. اختلاف طلای نو و دست دوم در حدود ۲۳ هزار تومان است. هر چند مالیات بر ارزش افزوده و مالیات کارتخوان طلافروشی نیز به این نرخ افزوده می‌شود.
کد مطلب: 186038
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *