۰
شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰

پیش‌ بینی بورس فردا

بازار سبز می‌ماند؟
بازار سرمایه هفته را با لباسی سبز آغاز کرده و امروز اغلب نمادهای بازار با رشد حجم و ارزش معاملات روبرو بوده‌اند. امروز همچنین قیمت دلار آزاد نیز دور تازه‌ای از رشد را آغاز کرد که می‌تواند سیگنال صعود برای بازارها از جمله بازار سرمایه باشد.
پیش‌ بینی بورس فردا
به گزارش مردم سالاری آنلاین،بورس تهران در نخستین روز از هفته جاری یکپارچه سبزپوش شد. اغلب گروه‌های بازار در این روز شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات بودند و در مسیر رشد حرکت کردند. بدین ترتیب شاخص کل بورس در آستانه ورود دوباره به کانال 1.6 میلیون واحدی قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن هم به کانال 500 هزار واحدی نزدیکتر شد.
امروز بازار سرمایه در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل بورس با رشد 18 هزار و 939 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 598 هزار واحد ایستاد و معادل 1.20 درصد بالا رفت.
در سمت دیگر بازار، شاخص کل هم‌وزن که نماینده نمادهای کوچک و متوسط بازار است نیز هشت هزار و 924 واحد بالا رفت و با ثبت 1.89 درصد رشد، به سطح 482 هزار و 124 واحد رسید.
گفتنی است در فرابورس هم شاخص کل این بازار امروز با رشد مواجه شد و با صعود 51.95 واحدی به ارتفاع 20 هزار و 267 واحد رسید.
نمادهای اثرگذار
امروز خودرویی‌ها طبق رول روزهای اخیر پرطرفدار ظاهر شدند. در همین حال نمادهای فولاد، خودرو، فملی، کگل، شستا، وبملت و وپاسار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. در همین حال خودرو، خساپا، خگستر، وتجارت، شستا، وپاسار و وبملت پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.
در آن سوی بازار، نمادهای بپاس و کگهر بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس داشتند و نمادهای آریا، دی، دماوند، خدیزل و فغدیر هم بیشترین تاثیر مثبت را بر این شاخص داشتند. گفتنی است وکبهمن، ولبهمن، فرابورس، شاروم، چخزر، قچار و کرمان پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.
خروج ارزش معاملات خرد از دایره رکودی
امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به 10 هزار و 416 میلیارد تومان رسید و فرابورس هم شاهد معاملاتی به ارزش کلی پنج هزار میلیارد تومان بود.
با این حال اما ارزش معاملات خرد بازار (سهام + حق تقدم + صندوق‌های سهامی) در این روز به هشت هزار و 570 میلیارد تومان رسید. بر این اساس 55 درصد از کل ارزش معاملات امروز بازار، سهم معاملات خرد بوده است.
کارشناسان عنوان می‌کنند اگر در میان‌مدت ارزش معاملات خرد بالای 6 هزار تومان حفظ شود و در حالت بهتر، افزایش داشته باشد می‌توان امیدوار بود که بازار وارد فاز رونق شده است.
ورود پول حقیقی به بازار
امروز بازار سرمایه شاهد ورود پول به سهام بود. به نحوی که حقیقی‌ها بیش از 709 میلیارد تومان به بازار وارد کردند. در همین حال صندوق‌های بادرآمد ثابت امروز خروج بیش از 762 میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها را تجربه کردند. اهالی بازار سرمایه امیدوارند با خروج پول از درآمد ثابت‌ها، نقدینگی حقیقی‌ها به سمت بازار سهام کوچ کند.
پیش بینی بورس فردا
با توجه به رشد ارزش معاملات خرد طی هفته‌های گذشته، اغلب کارشناسان بازار بر این باورند که بازار از دوره رکودی خارج شده است. با این حال اما این خروج از رکود به معنای رشد یکدست تمامی نمادها نخواهد بود.
کارشناسان عنوان می‌کنند در مقاطع مختلف، سهم‌ها جای خود را در سبد سرمایه‌گذاران تغییر می‌دهند؛ به نحوی که گاه استقبال از سهم‌های ریالی افزایش می‌یابد و گاه سهم‌های دلاری مورد توجه قرار دارند.
بازار سرمایه اکنون با سه اهرم تورم، افزایش دوباره قیمت دلار و ارزندگی اغلب نمادها که طی ماه‌ها اخیر از حباب خالی شده‌اند، در حال تقویت است و ورود نقدینگی جدید می‌تواند روزهای سبزی را در بورس رقم زند. به این ترتیب فردا هم می‌تواند روز سبزی برای بازار باشد به شرط آنکه سهامداران بزرگ استراتژی  این روزهای خود را تغییر ندهند و بیش از نوسان‌گیری کوتاه‌مدت به دنبال سهامداری باشند.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 186266
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *