۰
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۰

پیش بینی بورس فردا

واکنش مثبت بازار به شایعه تغییر وزیر اقتصاد؟
بورس تهران در روز جاری شاهد گام مستحکم شاخص کل بورس در راه نزدیک شدن به مقاومت 1.7 میلیونی خود بود. با این وجود آیا می‌توان برای بورس در روزهای پایانی هفته انتظار تداوم روند صعودی را داشت؟
پیش بینی بورس فردا
به گزارش مردم سالاری آنلاین،بورس تهران پس از  گام منفی  که در روز ابتدایی هفته برداشته بود، با رشد 36 هزار و 960 واحدی شاخص کل بورس همراه شد.
نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی در آستانه کانال 1.7 میلیونی قرار گرفت که بیش از 90 درصد از نمادهای حاضر در معاملات رنگ سبز به خود گرفتند. در نهایت شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و 680 هزار و 675 واحد قرار گرفت.
در آن سوی بازار جایی که شاخص کل هم‌وزن نماینده یکسان تمام نماد‌های فعال معاملاتی بازار است به دنبال همتای خود جریان خوب معاملاتی را تکرار کرد و کام سهامداران شرکت‌های کوچک و متوسط را به مانند سهامداران شاخص‌سازها شیرین کرد.
در پایان جریان دادوستدهای امروز، شاخص کل هم‌وزن 3.06 درصد رشد کرد. این رشد موجب افزایش 15 هزار و 426 واحدی ارتفاع این شاخص شد و آن را در محدوده 520 هزار واحدی قرار داد.
افزایش ارزش معاملات خرد
نکته بااهمیت بازار امروز روند افزایشی ارزش معاملات بود. ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری در محدوده 8 هزار و 905 میلیارد تومانی قرار گرفت تا 29 درصد نسبت به ارزش معاملات روز گذشته معاملاتی افزایش یابد.
برتری مطلق خریداران در بازار سهام امروز
بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سنگین سرمایه این افراد به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه ، خبر از ورود 1038 میلیارد تومان پول به بورس می‌دهد.
ورود پول افراد حقیقی به بازار سرمایه نشانه خوبی جهت اعتبار روند حال حاضر است. این میزان ورود پول، دوشنبه 26 دی ماه را بالاتر از تمام‌ روزهای یک ماه گذشته از نظر میزان ورود و خروج سرمایه قرار داد.
نقشه بورس تهران امروز با حضور 586 نماد سبز و 42 نماد منفی نمایان‌گر قدرت مطلق خریداران در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل 274 میلیارد دلار شد.
پیش بینی بورس فردا
وجود ابهاماتی نظیر گمانه‌زنی فعالان بازار سرمایه مبنی بر کاهش امید‌ها به اصلاح ساختار بودجه و تعدیل نرخ خوراک گازی پتروشیمی‌ها که در بودجه سال آتی با 40 درصد افزایش نسبت به امسال به 7 هزار تومان رسیده است محرک‌های منفی بازار سرمایه بودند اما چه اتفاقی افتاد که بورس امروز سراسر مثبت شد؟
جلسه مشترک عشقی، رئیس سازمان بورس، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد کابینه دولت به همراه مدیران عامل دو غول صنعت خودرو در بورس کالا و تصمیم همه طرفین بر تداوم عرضه خودرو و تعیین قیمت با مکانیسم عرضه-تقاضا در بورس کالا سیگنال مثبتی بود که خیال فعالان بازار سرمایه را پس از کش‌و‌قوس‌های پایان هفته گذشته راحت کرد.
در نتیجه، تلاش‌های سازمان بورس به همراهی وزارت اقتصاد نتیجه داد و سرانجام عرضه ۱۰ هزار دستگاه خودرو “دنا” در روز جاری در بورس کالا صورت گرفت.
از سوی دیگر اما شایعه جایگزینی شمس‌الدین حسینی به جای احسان خاندوزی برای در اختیار گرفتن سکان اقتصاد کشور خبر دیگری بود که واکنش مثبت اهالی بازار سرمایه را در پی داشت.
برخی فعالان بازار معتقدند با روی کار آمدن حسینی که همواره رویکرد مثبتی به بورس داشته است، رونق جریان دادوستد‌های تالار شیشه‌ای بیش از پیش خواهد شد.
در نهایت برای پیش بینی بورس فردا باید در نظر گرفت با نزدیک شدن به مقاومت روانی 1.7 میلیونی احتیاط معامله‌گران برای خرید بیشتر خواهد شد و برخی از سهامداران اقدام به شناسایی سود می‌کنند.
از سوی دیگر اما با توجه به رفع ابهام از ماجرای عدم عرضه خودرو در بورس کالا و سایر اخبار مثبت حول بازار سرمایه انتظار می‌رود فردا، روز مثبت دیگری با برتری خریداران در راه بازار باشد و انتظار اهالی بازار از چشم‌انداز مثبت کوتاه مدت بازار بر فروشندگان غلبه کند.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 187007
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *