۶
۴
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۴
شرکت مخابرات چه توضیحی دارد؟

فیلترینگ سلیقه ای کلمات در سامانه های پیام کوتاه

برخی کلمات به طور سلیقه ای در سامانه پیام کوتاه مشمول فیلترینگ مخابرات قرار می گیرد
برخی کلمات به طور سلیقه ای در سامانه پیام کوتاه مشمول فیلترینگ مخابرات قرار می گیرد

شرکت مخابرات با فیلترینگ سلیقه ای برخی واژه ها و عبارات در سامانه های پیام کوتاه، موجبات سرگردانی مشترکان را فراهم کرده است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، فیلترینگ پیامکها پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و زمانی که سامانه پیامک دوباره آزاد شد آغاز شد و از آن زمان تاکنون در مقاطع مختلف، ارسال برخی کلمات از طریق پیامک در مقاطع زمانی مختلف با محدودیتهایی مواجه شده است. این محدودیتها گاه برای کلیه پیامکها و گاه برای پیامکهای ارسالی از سوی سامانه های جمعی ارسال پیامک صورت می گیرد بطوریکه در مقطع نوسانات قیمت ارز و سکه، برخی کلمات مرتبط با آن و هنگام افزایش قیمت مرغ، واژه مرغ در برخی سامانه ها فیلتر شده بود. اما به مروز زمان، فیلترینگ پیامکها به طور سلیقه ای و بدون هیچگونه مبنای منطقی افزایش یافته بطوریکه برخی از واژه های کاربردی که در سامانه های پیامک مورداستفاده توسط سازمانها و موسسات به کار می رود مشمول این فیلترینگ شده است. یکی از کاربران سامانه های ارسال پیام کوتاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری "فریادگر" گفت : طی چند روز گذشته امکان ارسال کلمه "موسسه" از طریق سامانه ارسال گروهی پیام کوتاه وجود ندارد و ما نمی دانیم چرا این فیلترینگ سلیقه ای اعمال می شود.
پایگاه خبری فریادگر آمادگی دارد پاسخ مسئولان شرکت مخابرات را در این مورد منعکس نماید.

کد مطلب: 18756
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مونا
مگه چیزی هم دیگه تو این کشور هست که فیلتر نشده باشد !!!؟
رحمانی
یه عده دوست دارند به جای مردم تصمیم بگیرن و این موضوع رو نمیشه تحمل کرد
ناصر تشکری
ای کاش اینهایی که به فکر اعتقادات و سلامت روانی و دینی جامعه هستند ، کمی هم به فکر سلامت روان و احترام به شخصیت انسان بودند و درک میکردند که دخالت در همه امور مردم ، چقدر تاثیر مخربی در روحیه و شخصیت افراد دارد
همه چی فیلتره
ممنون از مطلب زیباتون واقعا نمیدونستم
جالب اینکه همین خبر هم از بعضی از خبرگزاری ها بعد دقایقی برداشته شد