; ?>; ?> پاسخ جهان به عملیات قدس تکرار ادعاهای واهی بود - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۰

پاسخ جهان به عملیات قدس تکرار ادعاهای واهی بود

تحلیلگر فلسطینی تأکید کرد: تغییر معادلات درگیری صرفا به عملیات مبارزان مقاومت فلسطین مرتبط نیست. بلکه نقش مصر و اردن که مقاومت در غزه را در تنگنا قرار داده‌اند، در این معادلات تعیین‌کننده است.
پاسخ جهان به عملیات قدس تکرار ادعاهای واهی بود
به گزارش مردم سالاری آنلاین، «الیف صباغ» تحلیلگر سیاسی فلسطین ساکن قدس اشغالی در تحلیل واکنش‌های جهانی و به ویژه مواضع غیر اصولی برخی کشورهای عربی در محکومیت عملیات قدس و عدم حمایت از فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت‌: واکنش‌های بین‌المللی به عملیات قدس با واکنش‌هایی که پیش از این نشان می‌دادند، فرقی نمی‌کند. جامعه جهانی  حتی کلمه‌ای بر زبان نمی‌آورد مگر اینکه یک یهودی کشته شود اما وقتی یک فلسطینی کشته می‌شود، سکوت اختیار می‌کند،‌ چرا که آنها به فلسطینی‌ها حتی به عنوان انسان هم نگاه نمی‌کنند.  آنها حتی اعلام کردند که این عملیات حمله به تمدن است.
صباغ تاکید کرد:‌ اما اتفاق جدید در این پرونده، پاسخ رژیم‌هایی است که دست به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی زده‌اند و مشاهده می‌کنیم چقدر تفاوت بین بیانیه‌های آنها درباره جنایت‌های اشغالگران در اردوگاه جنین درست یک روز پیش از عملیات قدس با اظهاراتشان درباره این عملیات وجود دارد. موضع موهوم اعراب باعث تشویق مواضع خصمانه بین‌المللی علیه مردم فلسطین می‌شود.
وی افزود:‌ چرا اصرار داریم که عرب‌ها را عرب و مسلمانان را مسلمان ببینیم؟ رژیم‌هایی که دست به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی زدند، عرب یا مسلمان تفاوتی ندارد، آنها به دنبال منافع خود با رژیم اشغالگر بوده و هستند یا تسلیم فرمان‌های دیکته‌شده از اربابان آمریکایی خود می‌شوند. 
صباغ تاکید کرد: آنها به اربابان و منافعشان وابسته هستند، نه به دین و ملیتشان. وقت آن رسیده است که با آنها بر اساس حقیقت و انتخابشان برخورد کنیم، نه بر اساس آنچه که ما می‌خواهیم باشند. 
این تحلیلگر فلسطینی در ادامه درباره تأثیر عملیات قدس بر معادلات درگیری و اقدام‌های احتمالی رژیم صهیونیستی گفت:‌ رژیم صهیونیستی تصمیم‌ ‌گیری‌های خود برای پاسخ به عملیات قدس را در جلسه اخیر کابینه این رژیم اتخاذ کرد. در نظر داشته باشید که نیروهای اشغالگر شکست خورده اند بنابراین دست به جنایت‌هایی خواهد زد که پیامد طبیعی آن تخریب خانه‌ها، مجازات جمعی خانواده‌ها و هرکسی که به هر طریقی از این عملیات ابراز خوشحالی کرده است،‌ مسلح کردن هزاران شهرک‌نشین و پوشش سیاسی و قانونی هر اقدام وحشیانه‌ای خواهد بود که توسط نظامیان فاشیست رژیم صهیونیستی انجام شود. همچنین احتمال آواره شدن خانواده‌های فدائیان قدس نیز وجود دارد.
وی در پایان تاکید کرد: تغییر معادلات درگیری صرفا به عملیات مبارزان مقاومت فلسطین مرتبط نیست بلکه نقش مصر و اردن که مقاومت در غزه را در تنگنا قرار داده‌اند، در این معادلات تعیین کننده است. تبانی اسرائیل با عربستان و ترکیه و مراکش برای عدم ورود این کشورها به خط قیمومیت مقدسات نیز از جمله مؤلفه های اثرگذار بر معادلات میدانی است. کارکرد نقش محور مقاومت، نقش تشکیلات خودگردان در رام الله و رابطه آن با غزه و  گردان‌های مقاومت در کرانه باختری نیز بسیار تعیین‌کننده خواهد بود. باید منتظر ماند و دید که آیا تشکیلات به هماهنگی امنیتی متعهد خواهد ماند؟
کد مطلب: 188114
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *