۱
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۰

عیدی دولت برای یارانه بگیران در آستانه 22 بهمن

جزئیات یارانه معیشتی جدید دولت بمناسبت 22 بهمن اعلام شد.
عیدی دولت برای یارانه بگیران در آستانه 22 بهمن
به گزارش مردم سالاری آنلاین، با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.​
پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید امور ایثارگران با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار ایثارگر واجد شرایط قانونی برای دریافت خودرو هستند، گفت: اما در قانون بودجه امسال فقط واگذاری ۱۰ هزار خودرو برای آنها پیش بینی شده است، بنابراین اولویت بندی برای واگذاری در دستور کار کمیسیون فرعی اقتصاد دولت قرار دارد
محمود پاکدل بیان کرد: به استناد مصوبه مجلس شورای اسلامی به جانبازان و آزادگان ۲۵ درصد به بالا پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و به جانبازان و آزادگان زیر ۲۵ درصد چهار میلیون و ۵۰۰ هزارتومان کمک معیشت از سوی بنیاد شهید پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از کمک معیشت بگیران جانبازان ۲۵ درصد به بالا هستند، افزود: ۹۲ هزار نفر از جانبازان و آزادگان از کار افتاده کلی هستند که از بنیاد شهید حقوق حالت اشتغال با میانگین ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.
پاکدل گفت: معمولا جانبازان ۵۰ درصد به بالا، جانبازان شیمیایی، جانبازان اعصاب و روان، جانبازان دارای مشکلات جسمی و حرکتی و بیماران صعب العلاج نیز که براساس رای کمیسیون پزشکی نیاز به پرستار داشته باشند حق پرستاری دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه ۶۳ هزار نفر از جانبازان و آزادگان علاوه بر حقوق یا کمک معیشت حق پرستاری دریافت می‌کنند، افزود: حق پرستاری معادل حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار است که امسال براساس مصوبه باید با افزایش ۵۷ درصدی به حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می رسید اما به دلیل کمبود منابع ما از مرداد ماه امسال توانستیم حق پرستاری را ۳۸ درصد افزایش دهیم و اکنون به سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان حق پرستاری پرداخت می شود.
واگذاری خودرو به ایثاگران براساس اولویت‌بندی
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید امور ایثارگران در خصوص واگذاری خودرو به ایثارگران نیز گفت: بیش از ۲۰۰ هزار ایثارگر واجد شرایط قانونی برای دریافت خودرو هستند اما در قانون بودجه امسال فقط واگذاری ۱۰ هزار خودرو برای آنها پیش بینی شده است.
پاکدل تاکید کرد: اولویت بندی برای واگذاری خودرو بین متقاضیان در دستور کار کمیسیون فرعی اقتصاد دولت قرار دارد./ ایرنا
یارانه معیشتی 2 میلیونی دولت برای این سرپرستان خانوار 
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته با بررسی دوفوریتی لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان موافقت کردند.
شهریار حیدری نماینده مردم سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: به موازات این طرح طرح‌هایی در دولت تنظیم شد و قبل از این دو طرح و دو آیین‌نامه هم در دولت بود و در نهایت این موارد تجمیع و از طرف مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس کمیته مشترک مجلس و دولت برای ساماندهی این طرح این مسئولیت را پذیرفتیم.
وی عنوان کرد: این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح و همچنین به دنبال تشکیل جلساتی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و صحبت‌هایی با رئیس‌جمهور و معاون وی در نهایت دو راهکار ارائه شد.
حیدری با اشاره به یکی از راهکارها گفت: این طرح باید در سطح سران قوا تصویب می‌شد و در سران قوا مباحث مختلفی مطرح و در نهایت پیشنهاد شد دولت پیشنهاد دوفوریتی به مجلس ارائه دهد که حدود یک ماه پیش انجام شد.
وی با بیان اینکه روز گذشته با رأی مثبت اکثر نمایندگان طرح موصوف تصویب شد افزود: این طرح با هدف اقتصاد پایدار و اثرگذاری بر اقتصاد مناطق مرزی با اولویت استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و برخی از استان‌های جنوبی تصویب شد و در آینده استان‌های دیگر در اولویت قرار می‌گیرند.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این طرح سرپرستان خانوار هر ماه می‌توانند از تخفیف دو میلیون تومانی سود بازرگانی بهره‌مند شوند و علاوه بر مرزنشینان اثر آن بر استان‌های مرزی خواهد بود.
وی گفت: تفاوت این طرح با آیین‌نامه‌های گذشته این است که شهرستان‌های مرزی مشمول طرح خواهند شد یعنی شعاع مشخصی ندارد و بر بازار شهرستان‌های مرزی و جذب گردشگر و توریسم و در نهایت اقتصاد استان اثرگذار است.
حیدری بیان کرد: به طور قطع چون این موضوع  طرح است ماندگاری آن بیشتر است و مرزنشینان در سال‌های متمادی می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.
کد مطلب: 188209
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *