۰
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۰

ايران ، داوطلب ميزباني اكسپو 2025

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران گفت: با تصویب هیئت دولت ایران برای میزبانی اکسپو ۲۰۲۵ دواطلب خواهد شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) ، کاظم اکبرپور افزود: برای این کار پیشنهادی در حال تهیه است که پس از ارسال به دفتر نمایشگاه‌های جهانی باید منتظر تصویب آن بود.
وی با اشاره به این‌که حداکثر شش ماه پس از ارسال این پیشنهادنامه ، نتیجه آن اعلام می‌شود، گفت:‌ ایران ظرفیت‌های مناسبی برای برگزاری این نمایشگاه دارد و به نظر می رسد که شهری جز تهران نمی‌تواند محل برگزاری آن باشد.
اکبرپور با بیان این‌که ایران تاکنون فقط در اکسپوها حضور داشته است، گفت: برگزاری اکسپو در هر کشور کار بسیار بزرگی است و می تواند تاثیر کلانی بر اقتصاد کشور یا شهر برگزارکننده داشته باشد.
اکبرپور با اشاره به این‌که اکسپو یک واقعه فرهنگی، اجتماعی و غیر سیاسی است، درباره چگونگی حضور برخی کشورهای متخاصم با ایران در این نمایشگاه گفت: نهاد برگزار کننده اکسپو در صورتی که مشکلی در این زمینه احساس کند، خودش از حضور کشور متخاصم جلوگیری خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با بیان این‌که در صورت تصویب برگزاری این نمایشگاه، یک کمیته ملی متشکل از نمایندگان همه نهادهای مسئول تشکیل خواهد شد، گفت: برای حضور ایران در اکسپوی ۲۰۱۵ میلان، سال آینده یک اکسپو فرعی با همان موضوع تغذیه زمین، انرژی برای حیات در ایران برگزار خواهد شد.
کد مطلب: 1884
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *