کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دست دولت در حوزه اقتصاد بسته نیست

17 بهمن 1401 ساعت 15:00

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ می‌گوید: شکی در این نیست که وضعیت موجود را «خوب» نمی‌دانیم و ما هم باید این مطالبه را داشته باشیم تا دولت از همه ابزارهایش برای بهبود شرایط استفاده کند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، مهدی طغیانی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در واکنش به انتقاد علما  نسبت به وضعیت اقتصادی و سیاست‌های دولت در این زمینه گفت: برای بهبود شرایط اقتصادی ما هیچ چاره‌ای به غیر از اصلاح زیرساخت‌هایمان نداریم. زیرساخت‌های اقتصادی ما معیوب است. وقتی که نوسانات ایجاد می‌شود شوک، اعم از داخلی یا خارجی به اقتصاد ایران وارد می‌شود و اقتصاد کشور را ملتهب می‌کند. اینکه باید شاهد تدابیر کافی از سوی دولت باشیم درست است چون بالاخره دولت‌ها دست‌ بسته نیستند و می‌توانند تدابیر جدی‌تری داشته باشند.

او افزود: ما باید اساس اقتصاد و زیرساخت‌هایش را درست کنیم این موضوع تضمین‌کننده این است که مطالبات، توقعات و انتظارات برآورده شود. مثل همین بحث‌های مالیات بر سوداگری که اصلاح قوانین بانکی می‌تواند کمک ‌کننده باشد.
طغیانی با اشاره به تلاش دولت برای بهبود شرایط اقتصادی تصریح کرد: دولت برای به نتیجه رسیدن عزم خود در حوزه اقتصاد نباید صرفاً تدابیر کوتاه‌مدت و مقطعی را دنبال کند بلکه باید به سمت تدابیر جدی‌تر و زیرساختی برویم. نکته دیگر این است که اگر نرخ دلار را معیاری برای سنجیدن عملکرد دولت قرار دهیم درست نیست بلکه باید ببینیم آیا تدابیری که در طی این دو سال انجام شده موثر بوده یا نه؟ بالاخره دولت تلاش‌هایی کرده است. 

او در ادامه خاطرنشان کرد: شکی در این نیست که وضعیت موجود را «خوب» نمی‌دانیم و ما هم باید این مطالبه را داشته باشیم تا دولت از همه ابزارهایش برای بهبود شرایط استفاده کند ولی عملکرد دولت صرفا سفید یا سیاه نیست بلکه در مواردی خیلی خوب بوده و در جاهایی هم ضعف داشته است. ما الان معتقدیم که دولت باید عزم خود را بر اصلاح زیرساخت‌ها بگذارد.
طغیانی در پایان یادآور شد: البته معتقد هستم که دولت در یکسری موارد از جمله بحث مهار نقدینگی یا مدیریت بازار ارز می‌توانست بهتر عمل کند.


کد مطلب: 188710

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/188710/دست-دولت-حوزه-اقتصاد-بسته-نیست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir