۰
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۳

نمايش مرور سرگذشت تئاتر ايران

غلامحسين دولت آبادي، نويسنده و كارگردان نمايش «تكيه بر ديوار نمناك» در سي و يكمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر سرگذشت تئاتر ايران را بازگو خواهد كرد.
به گزارش فریادگر، ستاد خبري سی‌ویکمین جشنواره بين المللي تئاتر فجر، نمايشنامه «تكيه بر ديوار نمناك» اقتباسي از نمايشنامه «گام زدن بر يخ هاي نازك» نوشته مشترك آراز بارسقيان و غلامحسين دولت آبادي است كه از سوي انتشارات افراز منتشر شده است.
دولت آبادي، اين نمايش را اثري رئاليستي ايراني دانست و تاكيد كرد: اين گونه متن‌ها امروزه در حوزه تئاتر ديده نمي‌شود؛ چون هنرمندان نسل قبل به اقتباس از رمان و نمايشنامه هاي خارجي رو آوردند.
وي كه به عنوان پژوهشگر در حوزه تئاتر شناخته مي شود، تحقيق ۹ ساله در اين زمينه را در نوشتن متن كامل نمايشنامه «تكيه بر ديوار نمناك» موثر دانست.
دولت آبادي مي‌گويد: مدت هاست نمايشنامه اي ايراني كه مخاطب عام و خاص را جذب كند نوشته نشده است. متني كه با تمام معيارهاي اصولي مكتوب شده باشد.
اين نمايش سرگذشت شخصي به نام حسن گلشن است. او در روسيه تئاتر خوانده است. در سال ۱۳۱۸ به ايران بازمي‌گردد و دست به نوآوري‌هاي در حوزه نمايش مي‌زند که درهمه زمينه‌ها شكست مي‌خورد.
مزدك رستمي، شيوا اردويي، دلارا نوشين، پويان يحيي‌پور، امير عدل‌پرور، وحيد جباري و ميثم عباسي از بازيگران اين نمايشند.
وحيد لاري به عنوان طراح صحنه، نگار نعمتي طراح لباس و آرش تنهايي طراح پوستر اين نمايش محسوب مي‌شوند.
سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۶ دی تا ۱۲ بهمن به دبیری سعید کشن‌فلاح در تهران و ۵ استان کشور برگزار می‌شود.

کد مطلب: 18929
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *