۱
۰
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۳

کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی ایرانیان به عتبات عالیات

رئیس بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: طی پنج سال گذشته مردم ایران بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به بازسازی عتبات عالیات اختصاص داده اند.
حسن پلارک بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، در خصوص جایگاه استانهای کشور در بحث حضور در بازسازی عتبات عالیات افزود: در حال بررسی استانهای مختلف کشور هستیم و طی یک ماه آینده به صورت کامل رتبه بندی و میزان کمک های هر استان را اعلام خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: اما در این میان باید توجه داشت که به طور حتم استان فارس در رتبه های برتر کمک به عتبات عالیات قرار دارد.
رئیس بازسازی عتبات عالیات کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طی پنج سال گذشته هیچگونه اتفاقی برای متخصصین و هنرمندان ایرانی حاضر در کارگاه های عتبات عالیات روی نداده، یادآور شد: طی این پنج سال هنرمندان زیادی از ایران برای ساخت عتبات عالیات اعزام شده اند که برای رفاه و امنیت آنها اقدام موثری را انجام داده ایم.
افزایش ۷.۵ متری ارتفاع گنبد حرم امام حسین(ع)
پلارک در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوالی در خصوص پروژه افزایش ارتفاع گنبد حرم امام حسین(ع)، گفت: پس از مسقف کردن بخشی از حرم مطهر امام حسین(ع) متوجه شدیم که زائرین از فاصله حدود ۵۰۰ متری دید کافی برای دیدن گنبد ندارند به همین دلیل تصمیم به ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع) گرفتیم.
وی تاکید کرد: افزایش ارتفاع گنبد به معنی تخریب گنبد فعلی نیست بلکه بر روی همین گنبد، گنبد جدید احداث خواهد شد.
با مرجعیت هماهنگ هستیم
رئیس بازسازی عتبات عالیات کشور در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص تاثیر تغییر دولت عراق بر ساخت عتبات عالیات، گفت: با دولت و تولیت حرمین هماهنگی های لازم انجام شده و از همه مهمتراین است که ما با مراجع هماهنگ کرده ایم.
پلارک تصریح کرد: برای انجام تمامی پروژه های بازسازی قرارداد هایی بسته شده که در صورت تغییر دولت در عراق نیز این قرارداد ها باید اجرایی شود.
وی یادآور شد: البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که اکثر پروژه های در حال فعالیت تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید و پس از آن نیز پروژه های بلند مدت را اجرایی می کنیم.
کد مطلب: 18941
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


علی
دستشون درد نکنه