کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام فوری رییس جمهور اوکراین به اسرائیل

6 اسفند 1401 ساعت 12:15

رییس جمهور اوکراین خطاب به رژیم صهیونیستی بیان کرده است: از اسرائیلی‌ها می‌خواهم واقعا بیش از یک میانجی‌گر و واسطه باشند و انتخاب کنند در کنار اوکراین باشند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز جمعه در کنفرانس خبری در کی‌یف که رسانه‌های مختلف از جمله رسانه‌های عبری و در راس آن شبکه رسمی «کان» و روزنامه یدیعوت آحارونوت آن را پخش کردند، گفت:‌ از اسرائیلی‌ها می‌خواهم واقعا بیش از یک میانجی‌گر و واسطه باشند و انتخاب کنند در کنار اوکراین باشند.
او افزود: برای مدتی طولانی در جریان عملیات نظامی روسیه انتظار حمایت اسرائیل نه فقط از مردم بلکه از دولت نیز وجود داشت.
رئیس‌جمهوری اوکراین اظهار کرد، بیش از یک بار خواستار مساعدت سیاستمداران اسرائیلی شده‌ و به «روابط مثبت» اوکراین با اسرائیل که برای سال‌های متمادی ادامه داشته، اشاره کرده است.
به گفته زلنسکی، او روابط پیچیده بین اسرائیل و روسیه را درک می‌کند؛ اما از اسرائیل نخواسته که میانجی‌گر باشد، بلکه خواسته یک طرف را انتخاب کند، امیدوار است طرف اوکراین را انتخاب کند.
زلنسکی گفت، امکان وجود طرح صلحی برای پایان درگیری‌ها در اوکراین وجود خواهد داشت. او اشاره کرد، چنین طرحی مستلزم تضمین‌های امنیتی به اوکراین و اروپاست.
اخیرا هیئت پارلمانی اسرائیل به اوکراین سفر کرد و خواستار حمایت نظامی دولت بنیامین نتانیاهو از کی‌یف و عدم بسنده کردن به کمک‌های انسانی شد.
رئیس‌جمهوری اوکراین به این هیئت گفت:‌ انتظار دارم کمک‌های اسرائیل تنها به سیستم‌های هشدار خلاصه نشود، بلکه شامل سلاح‌های دفاعی نظیر سامانه‌های دفاع هوایی و سامانه ضد پهپادی باشد.
الی کوهن،‌ وزیر خارجه اسرائیل نیز ۱۶ فوریه در اولین سفر یک وزیر اسرائیلی از زمان عملیات نظامی روسیه به کی‌یف سفر کرد.
اسرائیل به رغم درخواست شدید کی‌یف از تل‌آویو برای ارائه سامانه‌های دفاع هوایی گنبد آهنین از ارائه هرگونه کمک نظامی به اوکراین سرباز زده است.
بنیامین نتانیاهو نیز از زمان تصدی‌گری نخست‌وزیری در دسامبر گفته بود، تل‌آویو ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف را بررسی می‌کند؛ اما هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است.


کد مطلب: 190276

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/190276/پیام-فوری-رییس-جمهور-اوکراین-اسرائیل

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir