۰
دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰
نخست وزیر اوکراین:

صد سال بعد هم خبری از مصالحه با روسیه نخواهد بود

نخست‌وزیر اوکراین گفت که آشتی بین مسکو و کی‌یف در قرن آینده امکان‌پذیر نیست. او همچنین ایده توقف موقت جنگ به منظور جلوگیری از خونریزی بیشتر را "غیر قابل قبول" و "تنها به نفع روسیه" خواند.
صد سال بعد هم خبری از مصالحه با روسیه نخواهد بود
به گزارش مردم سالاری آنلاین،دنیس شمیهال، نخست‌وزیر اوکراین یکشنبه در مصاحبه با هفته‌نامه آلمانی «فوکوس» گفت: "آشتی و همکاری، نه؛ نه در صد سال آینده."
او گفت: "روسیه ابتدا باید تغییر کند، دموکراتیزه شود، غیرنظامی و غیرهسته‌ای شود."
وقتی از شمیهال درباره چگونگی خلع سلاح روسیه پرسیده شد، او تحریم‌های بیشتر، امتناع از همکاری با روسیه، مصادره دارایی‌های روسیه و کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین را به عنوان چشم‌انداز برشمرد.
نخست‌وزیر اوکراین همچنین گفت که توقف موقت جنگ بین مسکو و کی‌یف به منظور جلوگیری از خونریزی بیشتر از سوی اوکراین غیر قابل قبول است، زیرا "تنها به نفع روسیه خواهد بود و منجر به جنگ بزرگ دیگری می‌شود."
این مقام اوکراینی با رد این مساله که کشورش به واگذاری اراضی به روسیه تن دهد، گفت: جامعه چنین اجازه‌ای نمی‌دهد. هزاران تن از مردمان خوب ما کشته شدند، تا ما با یک تروریست آغشته به خون و متخاصم که از کل جهان اخاذی می‌کند، مصالحه نکنیم.
او افزود: "تنها مصالحه، خروج کامل نیروهای روسیه از اوکراین در داخل مرزهای 1991 است. روس‌ها باید تیراندازی را متوقف کنند، تجاوز را متوقف کنند و خاک ما را ترک کنند. من معتقدم که تغییر مرزها برای اروپا هم یک سازش غیر قابل قبول خواهد بود."
شمیهال با اشاره به روند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا گفت که این موضوع مدت‌هاست ادامه دارد. او افزود: "ما معتقدیم که عضویت در اتحادیه اروپا یک هدف بلندپروازانه اما واقع‌بینانه است و می‌توانیم در آینده نزدیک به اجماع کشورهای اروپایی دست پیدا کنیم. وقتی جنگ تمام شد، ما می‌خواهیم در یک کشور اروپایی، توسعه‌یافته و متمدن زندگی کنیم. و ما دقیقاً می‌دانیم که برای این کار، چه باید کرد."
او همچنین با بیان اینکه کشورش، در جامعه و دولت متحد است، گفت که در نتیجه اوکراین می‌تواند قوانین و مقررات اروپایی را خیلی سریع تصویب و تایید کند.
شمیهال همچنین با بیان اینکه نفوذ الیگارش‌ها در این کشور از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، افزود: کی‌یف قانون ضد الیگارشی را تصویب کرده و در حال کار بر روی بهبود قوانین ضد انحصاری است. برخی از الیگارش‌ها کشور را ترک کرده و برخی نفوذ خود را در رسانه‌ها از دست داده‌اند. تقریبا هیچ یک از آنها دیگر نفوذ سیاسی ندارند. بسیاری مجبور شدند کسب و کار خود را در شرق اوکراین ببندند - مشاغل آنها اشغال یا نابود شد ... شرکت‌های کوچک و متوسط باید مبنایی برای بهبود آینده اوکراین و اقتصاد آن شوند.
دنیس شمیهال در گفت‌وگو با مجله فوکوس، در مورد تغییرات اخیر در وزارت دفاع کشورش به دنبال اتهامات فساد در دولت اوکراین گفت که این کشور در حال تکمیل توسعه زیرساخت‌های ضد فساد است. او گفت: موسسات کار می‌کنند و همه سطوح از نظر فساد بررسی می‌شود. جامعه در نتیجه این جنگ تغییر کرده است و دیگر نشانه‌هایی از اشتباهات احتمالی را نمی‌بخشد. ما فساد را تحمل نمی‌کنیم.
کد مطلب: 190478
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *