۰
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۵

زلنسکی: با شکست اوکراین آمریکایی‌های زیادی کشته خواهند شد

ولودومیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در یک کنفرانس مطبوعاتی، گفت: اگر اوکراین در این جنگ شکست بخورد، آمریکایی‌های زیادی برای حفظ ناتو جان خود را از دست داده و کشته خواهند شد.
زلنسکی: با شکست اوکراین آمریکایی‌های زیادی کشته خواهند شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، زلنسکی بیان کرد: آمریکا هرگز از حمایت از کشورهای عضو ناتو دست نخواهد کشید چرا که اگر این اتفاق رخ دهد و اوکراین به دلیل چنددستگی اعضا یا کاهش کمک‌ها ضرر کند، روسیه به کشورهای حوزه بالتیک حمله خواهد کرد و در آن زمان آمریکا باید پسران و دختران خود را دقیقاً به همان راهی بفرستد که ما پسران و دخترانمان را به جنگ می‌فرستیم.
رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد: در صورت وقوع چنین اتفاقی، آمریکایی‌ها باید بجنگند زیرا این ناتو است که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم و قطعا آمریکایی‌های زیادی کشته خواهند شد.
جان میرشایمر استاد دانشگاه شیکاگو با اشاره به اینکه اوکراین جز کشورهای عضو ناتو نیست، درباره این اظهارات زلنسکی گفت: روسیه تنها به دفاع از گسترش ناتو به سمت شرق و نه حمله به کشورهای عضو این پیمان علاقه نشان داده است.
میرشایمر در مصاحبه‌ای با تارنمای خبری CRUX در مورد جنگ روسیه و اوکراین افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به آنچه در اوکراین می‌گذرد، دقت می‌کند. عزم اوکراین برای پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا همگی مواردی است که از نقطه نظر امنیتی برای روسیه غیرقابل قبول است.
این استاد دانشگاه گفت: پوتین مصمم است که اوکراین را به یک کشور بی طرف تبدیل کند و اگر نتواند این کار را انجام دهد، آن را به یک کشور ناکارآمد تبدیل خواهد کرد و اگر به آنچه اکنون در حال رخ دادن است نگاه کنید، در واقع وی اکنون همین این کار را انجام داده است.
کد مطلب: 190981
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *