۰
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰

انتقاد بازنشستگان از درمان پولی

یک بازنشسته کارگری گفت: با بیش از ۳۵ سال سابقه‌ی بیمه‌پردازی، برای داروهایی که بابتِ بیماریِ سنگ کلیه از بیمارستان میلاد گرفتم حدود ۱۰۰هزار تومان پرداخت کردم.
انتقاد بازنشستگان از درمان پولی
به گزارش مردم سالاری آنلاین، یک بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی در مراجعه به «ایلنا» از اجبار برای پرداختِ هزینه‌ی دارو در بیمارستان میلاد خبر داد. 
این بازنشسته گفت: با بیش از ۳۵ سال سابقه‌ی بیمه‌پردازی، برای داروهایی که بابتِ بیماریِ سنگ کلیه از بیمارستان میلاد گرفتم حدود ۱۰۰هزار تومان پرداخت کردم! 
حیدری گفت: سال‌ها حق بیمه پرداخت کردیم تا در دورانِ بازنشستگی دغدغه‌ی دوا و درمان نداشته باشیم، اما حالا بعد از ۳۵ سال خدمت، هزینه‌ی ابتدایی‌ترین دارو را هم باید از جیب خودمان پرداخت کنیم! اگر می‌دانستیم قرار است نتیجه‌ی سال‌ها بیمه‌پردازی این شود که نه حقوق کافی بگیریم و نه خدماتِ درمانیِ مناسب، پولمان را در جایی دیگر سرمایه‌گذرای می‌کردیم تا امروز برای تامین ابتدایی‌ترین نیازها دچا مشکل نشویم. 
پیشتر نیز تعدادی از بازنشستگان از پولی شدنِ داروها در بیمارستان میلاد خبر داده بودند؛ به گفته‌ی آن‌ها، برای دریافت داروهای سرماخوردگی هم در این بیمارستان باید پول پرداخت کرد. این درحالی است که بیمارستان میلاد متعلق به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی است و طبق قانون الزام صفر تا صد درمان از خدمات تا دارو برای بیمه شدگان باید رایگان باشد. 
قانون الزام می‌گوید: «کل هزینه واحدهای درمانی و بیمارستانی تحت مالکیت سازمان به عهده سازمان تأمین اجتماعی بوده و سازمان مزبور مکلف است بودجه هر سال آن را از محل سهم درمان ۹درصد از مأخذ محاسبه و حق بیمه مذکور در ماده قانون تأمین اجتماعی پیش‌بینی و در بودجه خود منظور نماید.»
قبل‌تر مدیرکل درمان تأمین اجتماعی در پاسخ به علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی) در خصوص علتِ پولی شدنِ دارو در بیمارستان میلاد و گفته بود: این بیمارستان هیأت امنایی است و تصمیم‌گیری در خصوص این موضوعات با هیأت امناست و آن‌ها خود تصمیم به پولی شدنِ برخی از اقلامِ ساده‌ی دارویی گرفته‌اند! 
کد مطلب: 191128
برچسب ها: بازنشستگان درمان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *