۰
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۵
گروسی:

نشانه‌های مشکل ساز در سایت آزمایش اتمی کره شمالی دیده شد

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (سه شنبه) گفت، نشانه‌هایی به شدت مشکل ساز از فعالیت دائمی در سایت آزمایش اتمی کره شمالی رصد شده است.
نشانه‌های مشکل ساز در سایت آزمایش اتمی کره شمالی دیده شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در میانه گمانه زنی‌ها درباره اینکه به نظر می‌رسد کره شمالی خود را برای نخستین آزمایش اتمی از ۲۰۱۷ آماده می‌کند، این اظهارات را مطرح کرد.
وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سایت آزمایش اتمی کره شمالی به نام "پونگی‌-ری" همچنان خود را برای یک آزمایش اتمی آماده می‌کند و ما به رصد فعالیت در نزدیک "آدیت ۳" این سایت آزمایش اتمی می‌پردازیم. این بازگشایی سایت اتمی کره شمالی،‌ به شدت مشکل آفرین است.
این مقام ارشد آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین خاطرنشان کرد، مسیر سابق ورودی "آدیت ۴" بازسازی شده البته آژانس هنوز شواهدی از حفاری رصد نکرده است.
به نظر می‌رسد که کره شمالی به دنبال عملیاتی کردن راکتور پنج مگاواتی و  تاسیسات سانتریفیوژ غنی سازی در سایت یونگبیون است.
رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه صحبت‌هایش گفت: شواهدی از احتمال آزمایش سیستم خنک کننده راکتور آب سبک در اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر گذشته میلادی و تغییراتی در کانال خارجی راکتور آب سبک در اکتبر دیده شده است.
منبع:ایسنا
کد مطلب: 191187
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *