۰
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۰

محجوب: از نمایندگان کارگر شورای عالی کار حمایت کنیم

علیرضا محجوب گفت: ما هم شاهد پرش‌های قیمتی هستیم و هم از مدت‌ها قبل پیش‌بینی این وضعیت را در زمینه گرانی کرده و هشدارهای آن را داده بودیم.
محجوب: از نمایندگان کارگر شورای عالی کار حمایت کنیم
به گزارش مردم سالاری آنلاین، مراسم گرامیداشت نیمه شعبان مصادف با ولادت حضرت ولیعصر (عج) در دفتر خانه کارگر جمهوری اسلامی به همت اعضای این تشکل با حضور کارگران و پیشکسوتان عضو برگزار شد. 
در ابتدای این نشست علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) ضمن عرض تبریک این روز بزرگ برای شیعیان و مسلمانان گفت: ما از امروز نگران وضعیت معیشتی مردم در سال آینده هستیم. ما هم شاهد پرش‌های قیمتی هستیم و هم از مدت‌ها قبل پیش‌بینی این وضعیت را در زمینه گرانی کرده و هشدارهای آن را داده بودیم. 
وی افزود: ما از مدت‌ها پیش درحال استخراج رقم‌های مربوط به حداقل معیشت خانوار بودیم و سایر مبالغ مشابه بودیم و سه مدل نیز ارائه شد که به استحضار نمایندگان کارگران در شورای عالی کار رسیده و آن‌ها هم در جلسات ارائه کردند. هنوز هم تا این لحظه بحث نهایی درباره میزان حداقل دستمزد سال آینده و رقم افزایش آن خارج نشده تا بتوانیم خبری در این زمینه ارائه دهیم؛ اما تلاش همه کسانی که به‌عنوان نمایندگان گروه کارگری در شورا هستند، این است که حداکثر رقم افزایش مزد ممکن در نتیجه مذاکرات و چانه‌زنی‌های شورا رقم بخورد. 
محجوب ادامه داد: حتما مستحضر هستید که افزایش حداقل دستمزد هم در حقوق شاغلان تاثیر مستقیم دارد و هم روی مستمری بازنشستگان و بازماندگان و از کارافتادگان اثر دارد. اگرچه ما بارها تاکید کردیم که اجرای ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی (یعنی تامین حداقل معیشت برای بازنشسته) نیاز به آن ندارد که دولت آن را مصوب کند و خود به خود از افزایش حداقل دستمزد شورای عالی کار باید پیروی کند. طبق ماده ۱۱۱ به بازنشستگان کمتر از حداقل معیشت به رسمیت شناخته شده نمی‌توان پرداخت کرد؛ لذا وقتی کمتر از حداقل نمی‌توان داد، باید به صورت فوری این حداقل در حقوق بازنشستگان نیز اعمال شود. 
این نماینده ادوار پیشین شورای اسلامی کار با اشاره به مذاکرات شورای عالی کار گفت: مذاکرات شورای عالی کار برای تفهیم این معناست که شاغل و بازنشسته هردو در ایران در وضعیت دشواری زندگی می‌کنند و از نظر معیشت و هزینه در تنگنا هستند. مسکن یک بار سنگین و خرید روزانه یک بار سنگین دیگر است. ما از افراد و اعضای خانه کارگر و جامعه کارگری انتظار داریم از مذاکره‌کنندگان کارگری هم حمایت کرده و هم برای موفقیت آن‌ها دعا کنند. هرکسی چه در زبان و چه در شبکه‌های اجتماعی و چه در تماس تلفنی حمایت خود را مطرح و حتی نقد سازنده کند، در فرآیند پشتیبانی از این روند مذاکرات سهیم خواهد بود. 
محجوب تاکید کرد: ما باید از نمایندگان کارگری مذاکره کننده حمایت کنیم؛ زیرا نتیجه حمایت از اعضای کارگری شورای عالی کار، رسیدن این شورا در نتیجه مذاکرات به سطح عالی‌تری از دستمزد خواهد بود. 
وی در پایان با تشکر از حاضرین بار دیگر سالروز ولادت امام زمان (عج) را به مردم مسلمان و شیعیان آن حضرت تبریک گفت.
کد مطلب: 191429
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *