۰
سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۰

پیش بینی قیمت طلا در هفته پایانی ۱۴۰۱

بازار طلا و سکه ۷ روز مانده به سال نو در حالی شاهد افزایش تقاضاست که محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با توجه به کاهش چشمگیر قیمت طلا و سکه و کاهش سه میلیونی حباب سکه الان بهترین زمان برای خرید است.
پیش بینی قیمت طلا در هفته پایانی ۱۴۰۱
به گزارش مردم سالاری آنلاین، بازار طلا و سکه در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱ بعد از نوسانات عجیب و غریب قیمتی و رکوردشکنی‌های مداوم طی یک ماه اخیر شاهد ریزش گسترده قیمت‌ها بود.
قیمت طلا و سکه روز دوشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ به مسیر صعودی بازگشت؛ به طوری که قیمت سکه امامی با ورود به کانال جدید، ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.
قیمت طلا و سکه در بازار
در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، دو میلیون و ۱۲۶ هزار تومان است؛ در حالی که طلا معاملات روز دوشنبه را روی یک میلیون و ۹۹۱ هزار تومان آغاز کرده بود.
به گزارش اقتصاد ۲۴، سکه طرح قدیم ۲۳ میلیون تومان، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی شد. کارشناسان معتقدند قیمت اونس جهانی و قیمت دلار، بازار طلا و سکه را هدایت می‌کنند؛ بنابراین تغییر جهت قیمتی طلا و سکه طی امروز به دلیل افزایش قیمت اونس جهانی بیراه نیست.
اما سوال اصلی این است که آیا الان زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است؟
نوسان قیمتی در بازار طلا و سکه بعید نیست
محمد کشتی آرای در این رابطه به اقتصاد ۲۴ گفت: قیمت اونس جهانی به عنوان پارامتر اول موثر بر قیمت طلا و سکه، در روز‌های اخیر حدود ۶۰ دلار افزایش داشته است، ولی پارامتر دوم موثر بر قیمت‌ها در بازار سکه و طلا؛ یعنی قیمت دلار و ارز مسیر کاهشی داشته است.
نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: با توجه به اینکه در روز‌های پایانی سال هستیم، معمولا داد و ستد‌ها در بازار طلا و سکه نسبت به روز‌های گذشته سرعت بیشتری می‌گیرد و با توجه به این افزایش سرعت داد و ستدها، نوسان قیمت‌ها بعید نیست.
حباب سکه کوچک شد
نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه نکته قابل توجه این است که در چند روز گذشته با کاهش قیمت دلار و ارز، شاهد ریزش قیمت سکه و طلا و همزمان، کاهش حباب سکه بودیم، ادامه داد: حباب سکه نیز کاهش پیدا کرده است.
به گفته کشتی آرای، به نظر می‌رسد بعد از نوسانات عجیب قیمت طلا و سکه در هفته گذشته که یک رکورد تاریخی در بازار شاهد بودیم، کاهش قیمت چند روز اخیر، به نوبه خود برای مردم بسیار مثبت بود؛ بنابراین داد و ستد‌های کنونی مردم در شب عید با آرامش بیشتری در حال انجام است.
توقف خرید و فروش طلا پس از ریزش قیمت‌ها
نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ به تعادل کنونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه اشاره کرد و گفت: بعد از افزایش شدید قیمت‌ها در بازار، زمانی که قیمت‌ها به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند داد و ستد‌ها متوقف می‌شود؛ اما در حال حاضر بازار متعادل است و عرضه و تقاضا و همچنین داد و ستد‌ها روال عادی خود را گرفته است.
کشتی آرای ادامه داد: قیمت جهانی طلا به ۱۸۸۹ دلار رسیده که به طور متوسط حدود ۶۵ دلار به نسبت هفته گذشته تا این لحظه افزایش قیمت داشته است.
آرامش شکننده در بازار طلا و سکه
نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه حباب سکه همچنان در حال کاهش است، گفت: حباب سکه در حال حاضر حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. این در حالی است که هفته گذشته حباب سکه تا ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم افزایش پیدا کرده بود، ولی با کاهش قیمت دلار و ارز، حباب سکه هم با کاهش همراه شده است؛ یعنی حباب سکه از هفته گذشته تاکنون، سه میلیون تومان کاهش یافته است. این در حالی است که قیمت سکه هم کاهش چشمگیری داشته است.
کشتی آرای در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه الان زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است یا نه، گفت: توصیه ما به مردم این است که زمانی که بازار هیجانی است، داد و ستد معنی ندارد، چون قیمت‌ها واقعی نیست، ولی الان قیمت‌ها واقعی است؛ بنابراین به نظر می‌رسد شرایط برای خرید و فروش مساعد است.
وی ادامه داد: آرامش به بازار طلا و سکه برگشته و طبیعتا قیمت‌ها شفافیت بیشتری دارد.
کد مطلب: 191725
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *