۰
پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۲

پیامدهای جنگ اوکراین برای ثروتمندان روسیه

شرکت‌های هوایی متعلق به ترکیه و خاورمیانه‌ای بیشترین سود را از افزایش سفر اتباع روس به کشورهای این منطقه بردند.
پیامدهای جنگ اوکراین برای ثروتمندان روسیه
به گزارش مردم سالاری آنلاین، گزارش جدیدی که براساس داده‌های به دست آمده از پروازها منتشر شده، نشان می‌دهد تحریم‌های وضع شده علیه روسیه سال گذشته مانع از سفرهای تفریحی ثروتمندان این کشور نشده است. 
اتحادیه اروپا در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین روند اعطای روادید به مسافران روسی را متوقف کرد. این تصمیم باعث شد که ثروتمندان روس تعطیلات خود را در مناطقی خارج از اتحادیه اروپا بگذارند. 
تحقیق شرکت «فورواردکیز» که داده‌های پروازی را بررسی می‌کند، حکایت از افزایش قیمت بلیت‌های سفر هوایی روس‌ها در بخش درجه یک هواپیماها پس از حمله نظامی به اوکراین دارد. این در حالی است که آن دسته از شهروندان روسیه که قدرت خرید کمتری داشتند سفرهای خارجی کمتری انجام دادند. در همین راستا میزان سفر هوایی به خارج از روسیه در بخش عادی هواپیماها ۷۰ درصد کاهش یافت. 
به گفته «فورواردکیز» تایلند یکی از مقصدهای اصلی گردشگران روس پس از آغاز جنگ اوکراین بود. سفر شهروندان روس در بخش درجه یک هواپیماها به مقصد تایلند پس از آغاز تهاجم نظامی به اوکراین ۸۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ (پیش از همه‌گیری ویروس کرونا) افزایش یافت. 
این رقم برای سفر به کشورهای امارات عربی متحده، ترکیه، مالدیو و مصر به ترتیب ۱۰۸، ۴۱، ۱۳۷ و ۱۸۱ درصد بود. 
اولیویه پونتی، نایب رئیس بخش پژوهش‌ها در شرکت «فورواردکیز» می‌گوید که شرکت‌های هوایی متعلق به ترکیه و خاورمیانه‌ای بیشترین سود را از افزایش سفر اتباع روس به کشورهای این منطقه بردند. 
به گزارش یورونیوز، بنا به تحقیق تحقیق شرکت «فورواردکیز» شهر ساحلی آنتالیا در جنوب غربی ترکیه یکی از مقصدهای اصلی ثروتمندان روس طی ماه‌های اخیر بوده است. 
از سوی دیگر حریم هوایی بخش‌های زیادی از اوکراین و روسیه طی ماه‌های اخیر بسته شده است. این امر منجر به افزایش زمان پروازها به خارج از روسیه شده است. 
پیش از آغاز جنگ اوکراین تنها ۲۳ درصد از پروازهای بین اروپا و منطقه آسیا-اقیانوسیه، بیش از هشت ساعت طول می‌کشید. این رقم اکنون به ۳۷ درصد رسیده است.
منبع:جماران
کد مطلب: 191910
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *