۰
جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۰

بارش باران در این استان‌ها طی روزهای آینده

کاهش محسوس دما در برخی مناطق
​​​​​​​رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی استان‌های کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد.
بارش باران در این استان‌ها طی روزهای آینده
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا ،صادق ضیائیان در این باره اظهار کرد: امروز (۲۶ اسفندماه) در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز و فردا شنبه در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: یکشنبه (۲۸ اسفندماه) در برخی نقاط شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس شمالی و همچنین شرق سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان بارش رخ می‌دهد. دوشنبه (۲۹ اسفندماه) گستره بارش در شمال غرب، مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان است.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: همچنین در خراسان جنوبی و نوار شرقی سیستان و بلوچستان نیز افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده رخ می‌دهد.
به گفته ضیائیان، سه‌شنبه (۱ فروردین‌ماه) بارش در مرکز، شرق و جنوب شرق به صورت پراکنده و در سایر مناطق کشور قابل ملاحظه است. همچنین طی این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف است.
وی با بیان اینکه دمای هوا طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به طور محسوسی در شمال کشور کاهش می‌یابد، گفت: خلیج فارس نیز روز جمعه و شنبه مواج است.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران شنبه (۲۷ اسفندماه) قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه (۲۸ اسفندماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد در شب افزایش باد، با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا شهرکرد با دمای ۲- و ۴- درجه سانتی‌گراد سردترین و بندرعباس با دمای ۳۱ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.
کد مطلب: 191949
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *