۰
شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۰

برقراری کمک معیشت ۱۰ هزار نفر از معسرین در سال ۱۴۰۲

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران بااشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا کمک معیشت برای ۱۰ هزار نفر از معسرین برقرار کنیم برنامه‌های سال آینده معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید را تشریح کرد.
برقراری کمک معیشت ۱۰ هزار نفر از معسرین در سال ۱۴۰۲
به گزارش مردم سالاری آنلاین، «محمود پاکدل» معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه امسال با کمبود منابع مواجه بودید، ارزیابی شما از بودجه سال ۱۴۰۲ چیست و آیا باز هم با کمبود منابع مواجه خواهید شد، گفت: این کمبود اعتبار در سال‌های گذشته وجود داشته امسال هم وجود داشت و در سال بعد هم قطعا باز ما با کمبود اعتبار مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه امسال موفق شدیم ۱۰ هزار نفر از معسرین را تحت پوشش ببریم و ۲۰ هزار نفر هنوز در نوبت هستند، ادامه داد: ما سعی داریم با همین بودجه‌ای که تصویب شده بتوانیم برای ده هزار نفر کمک معیشت را در سال آینده برقرار کنیم.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین درباره اولویت‌های این معاونت در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌ها ما در سال آینده درخصوص احراز درصد جانبازی برای ایثارگران فاقد مدرک و صورت سانحه بالینی، بجای مراجعه فرد از سامانه‌های الکترونیک استفاده کنیم و فرد بتواند در منزل و بدون مراجعه به مرکز بنیاد شهید مدارک خود را در سامانه بارگذاری کرده و ما در فرآیندی هوشمند و الکترونیک این احراز را انجام دهیم.
پاکدل با اشاره به دیگر برنامه‌ای این معاونت برای سال آینده گفت: همچنین ما برنامه داریم تا در راستای شفافیت‌سازی احکام حقوقی ایثارگران به ویژه جانبازان تبصره یک الکترونیک شود و در این راستا یک برنامه جامع حقوق تهیه شده که قادر است احکام حقوقی را صادر کند و انشالله در راستای شفافیت این اقدام در سال آینده انجام خواهد شد.
وی درباره مسکن ایثارگران نیز تصریح کرد: درخصوص مسکن نیز علاوه بر اقداماتی که دولت انجام می‌دهد سیاست رییس بنیاد شهید این است که در راستای مولدسازی دارایی‌ها سازمان‌های تحت پوشش بنیاد از جمله سازمان اموال و املاک بنیاد شهید و سازمان اقتصادی کوثر نیز به کمک دولت آمده تا بخشی از نیاز ایثارگران از این واحدهای تابعه تامین شود.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در همین راستا سازمان اقتصادی کوثر دو پروژه را با همین روش در شهر ری و مشهد کلنگ زنی کرده است و برنامه‌هایی در این زمینه دارند به همین صورت نیز سازمان اموال و املاک نیز در این زمینه اقدامات خود را انجام خواهد داد.
کد مطلب: 191982
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *