۰
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۳

گرد و غبار در استانهای غربی و جنوبی

لودگی در تهران و ۷ کلانشهر دیگر سبب شد تا مسئولان از ورود گرد و خاک به سوی برخی از استان‌های غربی، جنوب‌غرب و جنوبی غافل شوند
اگر این روزها مردم تهران و شهرهای بزرگ تهران مشکل آلودگی هوا دارند،استانهای جنوب وغرب کشور هم مشکل گردو غبار دارند و آسیب فراوانی از این موضوع دیدند.
ایلام بارانی و گردو غباری می شود
گزارشهای سازمان هواشناسی نشان می دهد که در ایلام که روز دوشنبه بارش باران آغاز شده بود، صبح روز سه شنبه گرد و خاک‌ یکباره وارد استان‌ شود و شدت آن به‌حدی بود که کوه‌ها ‌دیده نمی‌شدند. هرچند هواشناسی استان بارش باران را برای چند روز آینده استان پیش‌بینی کرده اما همراه آن موج‌تازه‌ای از ریزگردها با مبدأ عراق و عربستان نمایان می شود.
مدارس خوزستان تعطیل شد
همچنین شدت گرد و خاک در استان خوزستان به حدی بود که فرمانداری اهواز تمام مدارس مقطع دبستان این شهرستان را در نوبت بعدازظهر تعطیل کرد.در این باره شهریار عسکری مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط ‌زیست خوزستان به ایرنا گفت: میزان آلایندگی هوای شهر اهواز در صبح روز سه‌شنبه به هشت برابر حد مجاز رسید. با نفوذ یک سیستم ناپایدار از اواسط وقت امروز انتظار بارش پراکنده تا پنجشنبه در خوزستان وجود دارد که بیشتر مناطق شمال خوزستان و دامنه‌های زاگرس در شرق استان را فرا می‌گیرد.
آبادان هم گردو غبار دارد
همچنین دو پرواز فرودگاه آبادان نیز دیروز به‌دلیل وجود گردوغبار لغو شد. اداره هواشناسی آبادان شعاع دید افقی کاهش‌یافته در این شهرستان را در پی بروز پدیده گردو غبار ۱۰۰متر اعلام کرد.
سایر استانها هم گرد وغباریست
درسایر استانهای جنوبی هم وضعیت به همین صورت بود .در خرمشهر وضعیت آلودگی ناشی از ذرات گردوغبار سبب تعطیلی مدارس و حتی دانشگاه‌ها شد. روز گذشته وزش باد شدید و گردوغبار هوای شهرستان زاهدان را هم در شرایط ناسالم قرار داد. به طوریکه اداره هواشناسی اعلام کرد با ادامه وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، میزان ذرات معلق در هوای شهرستان زاهدان به‌طور قطع افزایش قابل توجهی پیدا می کند.
موج جدید گرد و خاک در راه است
همانطور که اداراه کل هواشناسی استان‌ ایلام اعلام کرده است موج‌ جدیدی از گرد و خاک از سمت کشور عراق در راه است و به‌تدریج از امروز استان‌های مختلف را در بر می‌گیرد. این موج گرد وغبار امروز و فردا در استان‌های ایلام و خوزستان است و با شدت کمتر در جنوب استان‌های کرمانشاه و بوشهر سبب گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود.
کد مطلب: 19224
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *