۱
شنبه ۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۰

یارانه فروردین 1402 کی واریز می‌شود؟

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۶ مربوط به فروردین ماه ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه واریز و از ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۰ فروردین ماه قابل برداشت است.
یارانه فروردین 1402 کی واریز می‌شود؟
یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۶ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق معمول، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۰ فروردین ماه قابل برداشت است.
یارانه فروردین ۱۴۰۲ نقدی است؟
با توجه به اظهار نظر وزیر اقتصاد در چند روز گذشته و عدم آماده سازی زیر ساخت مربوطه برای پرداخت یارانه به صورت کالابرگ به احتمال زیاد یارانه فروردین ماه به صورت نقدی  پرداخت شود. البته دوم آذرماه محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس خبر از اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته‌های آینده در استان هرمزگان داد.
سازمان هدفمندی یارانه‌ ها اعلام کرد: امشب ضمن پرداخت یارانه مهر ماه ، معوقات دوره های گذشته نیز به حساب سرپرستان واریز خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی، این سازمان با انتشار اعلامیه‌ای اعلام کرد: یارانه نقدی کمک معیشتی مرحله ۱۴۰ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مطابق معمول به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد و از ساعت ۲۴ امروز (چهارشنبه ۲۰ مهرماه) قابل برداشت است.
بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر فرد و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر فرد به حساب آنان واریز خواهد شد.
همچنین سرپرستان خانواری که پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کرونا اقدام کرده‌اند، اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد .
واریز یارانه و معوقات به حساب سرپرستان متقاضی بازبینی
این سازمان اعلام کرد در این مرحله، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، در صورتی که در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه مهرماه ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده به همراه معوقات یارانه دریافت خواهند کرد.
علاوه بر این افرادی که تا مهرماه نسبت به ثبت نام جهت دریافت یارانه اقدام نکرده اند نیز چنانچه جزو دهک‌های اول تا نهم شناخته شده باشند یارانه مهرماه را به همراه معوقات یارانه دریافت خواهند کرد.
متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده و افرادی که یارانه آنان از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده است، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.
ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند.
برای ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است.
سرپرستان مذکور همچنین می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت‌نام خود، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری کنند.
کد مطلب: 192385
برچسب ها: یارانه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *