۰
سه شنبه ۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰

کارگران نگران آینده شغلی و معیشتی خود هستند

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان گفت: قرادادهای موقت امنیت شغلی کارگران پیمانکاری را به خطر انداخته است. بنابراین آن‌ها باید همیشه نگران این باشند که با تغییر پیمانکار حقوق و مطالباتشان نادیده گرفته شود و حتی شغل خود را از دست بدهند.
کارگران نگران آینده شغلی و معیشتی خود هستند
به گزارش مردم سالاری آنلاین، عباس کاربخش (دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان) در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین خواسته‌ی کارگران از دولت چیست، گفت: حل مشکلات کارگران در هر دوره و سال جاری مغفول مانده و باعث ناامیدی کارگران شده است، اما به طور کلی مهم‌ترین مطالبه‌ی کارگران ترمیم وضعیت قرادادها، اشتغال آن‌ها و همچنین بهبود وضعیت معیشتی آنها است. 
وی ادامه داد: امروزه بسیاری از کارگران قرارداد موقت هستند و همین باعث از بین رفتنِ امنیت شغلی آن‌ها شده به طوری که نمی‌توانند برای شغل خود آینده‌ای متصور شوند. کارفرما به راحتی می‌تواند کارگر را اخراج کند و کسی نمی‌تواند جلوی او بایستد. 
دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان در خصوص مشکلات کارگران پیمانکاری گفت: قرادادهای موقت برای همه‌ی کارگران مشکلاتی را به وجود آورده و این مشکل برای کارگران پیمانکاری چندین برابر است.
کاربخش افزود: ما کارگرانی را می‌شناسیم که سابقه‌ی زیادی داشتند اما با تغییر پیمانکار شغل خود را از دست داده‌اند. بنابراین باید قراردادها را ساماندهی کرد و قرادادهای موقت در کارهای مستمر را تبدیل به قرادادهای دائم کرد تا امنیت شغلی کارگران برقرار شود. 
وی با تاکید براینکه قراردادهای موقت راندمان کار کارگران را پایین می‌آورد، گفت: کارگری که نمی‌داند تا چه زمانی برسر کار خود خواهد ماند و نگران اخراج شدن است، بهره‌وری پایینی دارد.
کاربخش اظهار کرد: کشورمان سرشار از معادن مختلف است  که دولت می‌تواند از تمام این ظرفیت‌ها برای رونق اشتغال استفاده کند. همه‌ی آنچه که برای تولید و صادرات نیاز است را داریم اما متاسفانه زیرساختهای لازم فراهم نیست. 
به گفته وی؛ در معادنی همانند معادن کرمان استفاده از تکنولوژی‌های عقب افتاده، فرسوده و غیر قابل بهره‌وری موجب شده تا هر چند وقت یکبار شاهد تکرار حوادث کارباشیم.
کد مطلب: 192576
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *