۰
سه شنبه ۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۵

اعتراض‌ها به حقوق کارگران بالا گرفت

بعد از اعلام افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ دبیر کل خانه کارگر از میزان دستمزد کارگران انتقاد کرد و خواستار تغییر آن شد.
اعتراض‌ها به حقوق کارگران بالا گرفت
به گزارش مردم سالاری آنلاین، دبیر کل خانه کارگر اعلام کرد باتوجه به نامناسب بودن دستمزد کارگران با وضعیت تورم، باید میزان دستمزد کارگران باطل شود.
دبیرکل خانه کارگر گفت: تصمیم صورت گرفته شده در مورد دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ از نظر ما متناسب با آنچه قانون گفته است نبوده و آنطور که باید تصمیمی اتخاذ نشد؛ لذا باید تلاشی در این زمینه دریغ نشود.
مراسم ضیافت افطاری خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران در محل این تشکل واقع در تهران با حضور جمعی از اعضا و بازنشستگان و کارگران برگزار شد.
در ابتدای این مراسم علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) با تبریک ایام عید نوروز و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان گفت: فلسفه روزه و افطار در ماه مبارک رمضان توجه به فقرا و کوشش در راه پایبندی به این توجه است. بهار دل‌ها زمانی است که این توجه به حداکثر برسد و هر روز سفره‌ای بیشتر از روز گذشته آن هم مملوء از برکت الهی داشته باشیم. ماه مبارک رمضان ماه یادآوری خانواده کارگرانی است که امروزه حتی نان شب برای افطار را ندارند. امروز نیز سفره خود را به نام کارگران می‌نامیم.
وی افزود: امروز ما به یاد سفره کارگران، سفره افطار خود را سبک‌تر در نظر گرفتیم تا یادمان باشد که مالک و صاحب اصلی سفره در جامعه ما صنف زحمتکشی است که ما آن را جامعه کارگری می‌دانیم و امروز از سفره‌ای کوچک برخوردار است.
نماینده ادوار پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: در سال همزمانی بهار قرآن و بهار طبیعت، نگرانی ما عموما در عرصه بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال جاری خواهد بود، زیرا به این بخش امسال بیشتر آسیب خواهند دید. فعالیت و تلاش همکار ما آقای صادقی در بحث بازنشستگان دارند، در کنار کوشش سایر اعضای خانه کارگر و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به نتیجه برسد و این تلاش در این جهت است که تصمیم صورت گرفته از سوی دولت در شورای عالی کار برای تعیین حقوق کارگران و بازنشستگان باطل شود.
محجوب تصریح کرد: تصمیم صورت گرفته شده در مورد مزد و حقوق در سال ۱۴۰۲ از نظر ما متناسب با آنچه قانون گفته است نبوده و آنطور که باید تصمیمی اتخاذ نشد؛ لذا باید تلاشی در این زمینه دریغ نشود.
کد مطلب: 192579
برچسب ها: حقوق کارگران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *