۰
سه شنبه ۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
هوشنگ توکلی:

مسئولین باید از هنرمندان دلجویی کنند

​یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مسئولین حوزه ناگزیر هستند مجددا از فیلمسازان و هنرمندان دعوت کنند و حتی از آنها دلجویی کنند تا بتوانند در روال طبیعی و گردش طبیعی خودشان به کارشان ادامه دهند.
مسئولین باید از هنرمندان دلجویی کنند
به گزارش مردم سالاری آنلاین، هوشنگ توکلی، بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به وضعیت فعلی صدا و سیما گفت: به هرحال در مدیریت‌های دوره‌های قبل، مجموعه‌ای از تهیه‌کننده‌ها، برنامه‌سازها و مدیران متوجه شدند که می‌توانند با یک طراحی دقیق اقتصادی که قانون هم به آنها اجازه داده بود، بخشی از امکانات صدا و سیما را که در درجه اول متعلق به مردم و بعد متعلق به حاکمیت است، به شکل بخش خصوصی، اساسنامه‌ای بنویسند و ترکیبی متشکل از افراد نسبتا توانایی تشکیل دهند تا این بخش را که درآمدزا و از نظر اقتصادی بارور است به بخش خصوصی منتقل کنند که با همان روش‌هایی که داشتند این کار را کردند بنابراین طبیعتا امروز باید به شبکه نمایش خانگی از منظر اقتصادی نگاه کرد که توانمند و دارای یک اقتصاد خیلی قوی است و می‌تواند برنامه‌ریزی کارهای کلان را انجام دهد که صدا و سیما و ارگان‌هایی شبیه صدا و سیما هم این توان را ندارند.
او ادامه داد: الان این اتفاق افتاده و طبیعی است که به بخش اقتصادی و مالی صدا و سیما که بعد از اواخر دهه 60 تصمیم گرفتند بخش بازرگانی درست کنند و آگهی‌های تبلیغاتی پخش کنند، امروز به عنوان دو جریان و رقیب در مقابل هم نگاه کرد. تا اینجا از نظر من صدا و سیما و وزارت ارشاد، از نظر امکانات و توانایی اقتصادی، نقش ارگان‌های بازنده را دارند و شبکه سینمای خانگی هم دارد کارش را انجام می‌دهد.
توکلی در پاسخ به این سوال که آیا شبکه نمایش خانگی تاکنون موفق بوده یا خیر؟ عنوان کرد: باید برنامه‌هایی بسازید که مورد پسند افکار عمومی قرار بگیرد و این اتفاق در مورد شبکه سینمای خانگی رخ داده است. معتقدم بعید به نظر می‌رسد که بتوان به راحتی سینمای خانگی را از پا انداخت. بطورکلی نگاه برنامه‌ساز اهمیت دارد و صدا و سیما به جای اینکه به این بپردازد که شبکه سینمای خانگی به عنوان یک جریان رقیب دارد برای جلب مخاطب برنامه‌سازی می‌کند، باید توان تشخیص نیاز واقعی مخاطب و جذب آن را داشته باشد تا این دو جریان بتوانند در کنار یکدیگر مخاطب‌سازی و کار کنند وگرنه به نظرم صدا و سیما در این قضایا راه به جایی نخواهد برد.
بازیگر سریال «زیرتیغ» در ادامه درباره سال سختی که برای هنرمندان گذشت گفت: من در جلسه رونمایی پوستر جشنواره تئاتر، نقطه‌نظرهای خود را بیان کردم ولی اگر بخواهم نظرم را کامل‌تر بیان کنم باید بگویم من اصلا به این تحریم‌ها به عنوان یک بازی سیاسی و ضعیف نگاه می‌کنم، منتهی توانستند از موجی که به وجود آمده بود بهره‌برداری کنند. تردیدی نیست که این یک پروسه تخریبی برای نظام بود که اتفاق افتاد و اینها تریبون به دست آوردند و اعمالی انجام دادند و توانستند مخاطبانی را هم جذب کنند ولی هنرمندان دارند کار خودشان را انجام می‌دهند.
او افزود: اینکه برخی از هنرمندان نتوانستند کار کنند بازمی‌گردد به مدیریت برنامه‌سازی، یعنی بخشی از وزارت ارشاد و صدا و سیما نتوانست هرمندان را جذب کند یا موانعی بر سر راه آنها قرار داد که عملا به شکل موقت از حوزه تولید کنار گذاشته شدند.
توکلی در پایان اظهار کرد: مسئولین حوزه ناگزیر هستند مجددا از فیلمسازان و هنرمندان دعوت کنند و حتی از آنها دلجویی کنند تا آنها بتوانند در روال طبیعی و گردش طبیعی خودشان به کارشان ادامه دهند. به نظرم این مسئله درگیر با بحران سیاسی شد که هنوز هم به نوعی ادامه دارد ولی در بحث تحریم به صرف اینکه چند نفر بگویند تحریم می‌کنیم، آن چرخ بزرگ و عظیم فعالیت‌های هنری و فرهنگی که از کار بازنمی‌ایستد و کار خودش را ادامه می‌دهد، منتهی ممکن است مسیر خودش را عوض کنند، یعنی بیاید علیه نظام کار کند. چون هنرمند کارش را بر اساس حوادثی که در پیرامونش اتفاق می‌افتد انجام می‌دهد اگر مدیریت فرهنگی و هنری ما بتواند این نیروها را جذب کرده و شرایط امنی برای آنها به وجود بیاورد، هنرمندان می‌توانند آثار باارزشی تولید کنند.
کد مطلب: 192587
برچسب ها: هنرمندان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *