۰
چهارشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۰

راز سفر ناگهانی امیرعبداللهیان به مسکو فاش شد

 وزیر خارجه کشورمان برجام را یکی از موضوعات گفت‌وگوهایش با وزیر خارجه روسیه دانست.
راز سفر ناگهانی امیرعبداللهیان به مسکو فاش شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در بدو ورود به مسکو در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال  مبنی براینکه طبق اعلام سخنگوی وزارت خارجه روسیه برجام یکی از موضوعات گفت‌وگوها در دیدار با آقای لاوروف خواهد بود، آیا برجام دستور کار گفت وگوهاست؟ گفت:  دریچه مذاکرات در مورد برجام همچنان باز است و یکی از موارد گفت‌وگوها با آقای لاوروف، برجام و بازگشت طرف‌ها به تعهدات‌شان خواهد بود.
وی افزود: در دور جدید گفت‌و گوهای ایران و ۴+۱ که در وین ماه‌ها به طول انجامید روسیه نقش مهمی ایفا کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: همکاران ما در  روسیه همچنان به تلاش خود برای بازگشت همه طرف‌ها به گفت‌وگوها ادامه می‌دهند و طبعا یکی از موضوعات مورد گفت‌وگوها برجام خواهد بود.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوال دیگر  در مورد ابراز نگرانی آمریکا از همکاری دفاعی روسیه و ایران با استناد به ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر دریافت تجهیزات نظارتی و سایبری از روسیه در ازای  ارسال پهپاد به این کشور گفت: طبعا همکاری‌های دفاعی یکی از موضوعات در دستور کار مشترک تهران و مسکو است و همکاری های ما علیه هیچ طرفی نخواهد بود.
وزیر خارجه در ارزیابی از  روابط ایران و روسیه و این که چه موضوعاتی در دیدار  با همتای روسی اش باید مورد گفت و گو قرار گیرد؟ گفت: ارزیابی مناسبات تهران و مسکو به ویژه در یک سال و نیم گذشته ارزیابی مثبتی است . حجم تبادل تجاری ما در یک و نیم سال گذشته به بیش از ۳.۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: پرونده‌های متنوع روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف کاملا فعال شده و دو طرف در تمام بخش‌های همکاری از پیشرفت مناسبات در راستای منافع دو ملت و دو کشور ابراز رضایت داریم.
امیرعبداللهیان ادامه داد: محور اصلی گفت و گوها با لاوروف موضوعات دوجانبه است و هنوز موضوعات زیادی وجود دارد که باید بیش از پیش فعال شود.
وی افزود:  در خصوص مسایل منطقه‌ای و بین المللی هم گفت و گو خواهیم کرد، از جمله موضوعات مطروحه ای که می‌تواند در دستور کار مشترک ما قرار گیرد می‌تواند تمرکز بر بحران‌های موجود در منطقه باشد.
وزیر خارجه درباره محورهای گفت‌وگوهایش  در دیدار با اعضای کمیته روابط خارجی دوما گفت: دیپلماسی پارلمانی یکی از موضوعات مهم در دستور کار روابط بین الملل و مناسبات دوجانبه کشورهاست. با توجه‌ به‌ این‌ که‌ هم دوما و هم مجلس شورای اسلامی ساز و کار مهمی تحت عنوان کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های دو کشور را در دستور کار داشته‌اند در چارچوب دیپلماسی پارلمانی، دیپلماسی رسمی ما از ظرفیت پارلمانی برای شتاب بخشی به مناسبات استفاده لازم را خواهد کرد.
کد مطلب: 192637
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *