کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار مدیریت بحران به تهرانی‌ها؛ کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا

9 فروردين 1402 ساعت 19:33

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا گفت: کشاورزان استان تهران آماده اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما باشند.


مردم سالاری آنلاین،حامد یزدی مهر از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان تهران خبر داد و گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت جمعه ۱۱ فروردین ماه تا روز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان شاهد وزش شدید باد شدید، احتمال وقوع رعد و برق، بارش تگرگ و خسارت به کشاورزی خواهیم بود.

یزدی مهر با اشاره به نفوذ سامانه بارشی از تاریخ مذکور گفت: با این مخاطرات اختلال در سفرها و کاهش دید و لغزندگی جاده مورد انتظار است، همچنین مدیریت بحران به همه مردم توصیه می کند از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها به طور جدی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به پرهیز صعود کوهنوردان به ارتفاعات نیز تاکید کرد و در خصوص عشایر نیز عنوان کرد: عشایر در مدت اعلام هشدار از جابه جایی بپرهیزند.

وی بر ضرورت پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال ها و آب روها نیز تاکید کرد و گفت: لازم است که تمام دستگاه‌های راهداری و امدادی در آماده باش کامل باشند.

یزدی مهر با ببان اینکه خسارت به شکوفه‌های درختان و سرمازدگی جوانه‌ها از مخاطرات نفوذ توده هوای سرد پیش بینی شده است افزود: توصیه اکید مدیریت بحران به کشاورزان استان این است که آماده اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما باشند.

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما توسط کشاورزان عنوان کرد: کشاورزان می‌توانند از محلول‌های ضد سرمازدگی جهت مقابله با باکتری‌های مولد هسته یخ در گیاه و کودهای اسید آمینه پتاسه و ترکیبات بُر و روی به صورت غیر مستقیم در بالای تاج درختان جهت مقاوم سازی درختان به سرما استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به تامین سوخت و سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها و مرغداری ها و دامداری ها نیز تاکید کرد و اظهارکرد: با توجه به کاهش محسوس دما کندوداران نیز برای مقابله با سرمل از پوشش مناسب برای کندوها استفاده کنند و دامداران دام‌ها را به مکان سرپوشیده منتقل کنند.

یزدی مهر در خصوص وزش باد شدید نیز به کشاورزان استان تهران هشدار داد و گفت: به همه کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم برای مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول پاشی و سمپاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ها، عدم انجام آبیاری به دلیل جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان در باد اقدام کنند و این توصیه‌ها را در دستور کار قرار دهند.
منبع: خبرآنلاین 


کد مطلب: 192657

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/192657/هشدار-مدیریت-بحران-تهرانی-ها-کاهش-۱۰-۱۵-درجه-ای-دمای-هوا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir