۰
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۵

تشکیل دانشکده تخصصی فتا

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی در دیدار با تعدادی از نمایندگان پلیس سازمان اینترپل از اعلام آمادگی پلیس سایبر ایران با سازمان جهانی اینترپل در راه اندازی پلیس سایبر در دیگر کشورها خبر داد.
سردار هادیانفر، رییس پلیس فتا ناجا در دیدار که با حضور میشل لوبوتن، معاون اجرایی سرویس‌های پلیس سازمان اینترپل، دیل شیهان، معاون آموزش و ظرفیت سازی و عبدالعزیز عبیداله، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقا به عنوان نمایندگان سازمان اینترپل برگزارشد، اظهار داشت: قدرت پلیس سایبری ایران در کشف جرایم ۶۷ درصد می‌باشد، در حالی که این رقم در موفق‌ترین کشورهای دنیا بین ۲۱ تا ۲۵ درصد است.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد کارکنان پلیس فتا ناجا، مهندسان متخصص در زمینه فضای سایبر می باشند، ادامه داد: تاکنون ۱۰ استان در کشور مجهز به آزمایشگاه شناسایی ادله دیجیتالی جرم شده‌اند و تا پایان سال جاری نیز این آزمایشگاه در مابقی استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.
رییس پلیس فتای ناجا همچنین به تشکیل دانشکده تخصصی فتا در دانشگاه علوم انتظامی اشاره کرد و از اعلام آمادگی پلیس سایبر ایران با سازمان جهانی اینترپل در راه اندازی پلیس سایبر در دیگر کشورها خبر داد.
پلیس سایبری ایران در رتبه نخست پلیس‌های موفق جهان قرار دارد
در ادامه این دیدار، میشل لوبوتن، معاون اجرایی سرویس‌های پلیس سازمان اینترپل با بیان اینکه هدف از این سفر مذاکره، گفت‌وگو و ارتقای همکاری‌ها میان پلیس اینترپل و ایران است، گفت: استفاده از بستر پلیس بین‌المللی برای افزایش همکاری‌های منطقه‌ای، یکی دیگر از اهداف این سفر است.
وی تصریح کرد: پلیس سایبری ایران با وجود نوپا بودن در رتبه نخست پلیس‌های موفق جهان قرار دارد‏، این در حالی است که قدرت کشف پلیس سایبر ایران دو برابر آمریکاست.
میشل لوبوتن در خاتمه خواستار ملاقات‌های بعدی پلیس فتا ایران در راستای تبادل اطلاعات برای ایجاد فضای سایبری امن‌تر، در سراسر دنیا شد.
در حاشیه این نشست، تعدادی از انیمیشن‌های ساخت پلیس فتا ناجا در خصوص جرایم فضای سایبری برای نمایندگان پلیس سازمان اینترپل پخش شد و آنها خواستار قرار دادن انیمیشن‌های مزبور در سایت جهانی این سازمان شدند.
کد مطلب: 19355
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *