۰
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۵

اجرای طرح "شهر تکانی" در تهران

معاون شهردار تهران از انجام طرح «شهرتکانی» به معنای زدودن تمامی نازیبایی‌ها از فضا و سیمای شهر از سوی مدیریت شهری خبر داد و گفت: این فعالیت‌ها هم‌زمان با انجام سنت حسنه «خانه‌تکانی» از سوی شهروندان انجام می‌شود
به گزارش مهر، سید جعفر تشکری هاشمی گفت: آماده-سازی و تجهیز امکانات ترافیکی و مناسب‌سازی و رفع عیوب تجهیزات ترافیکی، از جمله اقدامات پیش‌بینی شده به این منظور است.
وی با اشاره به افزایش حجم سفرهای درون شهری در اسفند با هدف خرید و تامین نیازمندی‌های نوروزی شهروندان، اظهار کرد: به این منظور ناوگان حمل و نقل عمومی در سه بخش اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو به حداکثر آمادگی ممکن خواهد رسید.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه به رغم همه مسائل و مشکلات موجود باید پاسخ‌گوی حجم انبوه سفر‌ها باشیم، تصریح کرد: تجمع خیل جمعیت در ایستگاه‌های مترو و خطوط بی‌آر تی در اسفند قابل پیش‌بینی است و باید آمادگی کامل داشته باشیم.
خدمات‌رسانی ویژه به قطب‌های تجاری و مراکز خرید
وی از خدمات‌رسانی ویژه حمل و نقل عمومی به قطب‌های تجاری و مراکز خرید به منظور جابه‌جایی مردم خبر داد و اعلام کرد: از نیمه دوم اسفند ناوگان شبانه اتوبوسرانی افزایش یافته و خدمات‌رسانی بخش بیشتری از خطوط بی‌آر تی شبانه‌روزی می‌شود.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه از طریق ارتقای عملکرد و تقویت ناوگان سعی داریم پاسخ‌گوی مردم باشیم، گفت: در طرح استقبال از بهار المان‌های حمل و نقلی مورد بازنگری و علائم رانندگی و تابلوهای ترافیکی مورد باز‌بینی قرار می‌-گیرند.
وی از خدمات ویژه سازمان پایانه‌های مسافربری و ۴ پایانه تحت پوشش آن از اواخر اسفند و ایام عید خبر داد و افزود: علاوه بر این، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و ۱۳ مرکز مکانیزه تحت پوشش آن نیز در این ایام خدمات ویژه‌ای ارائه می‌‌نمایند.
اجرای طرح شهرتکانی هم‌زمان با انجام خانه‌تکانی
معاون شهردار تهران انجام طرح «شهرتکانی» به معنای زدودن تمامی نازیبایی‌ها از فضا و سیمای شهر از سوی مدیریت شهری را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: این فعالیت‌ها هم‌زمان با انجام سنت حسنه «خانه‌تکانی» از سوی شهروندان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های عمرانی که ممکن است موجب آزار و اذیت و نیز ایجاد زحمت و مزاحمت برای مردم شوند باید پیش از عید به اتمام برسند، تصریح کرد: آثار این فعالیت‌ها می‌بایست تا قبل از ۲۵ اسفند جمع آوری شوند.
تشکری هاشمی تعطیلات نوروز و خلوتی نسبی تهران را بهترین فرصت برای اقدامات ترافیکی دانست و اضافه کرد: در این فرصت نسبت به خط‌کشی معابر، تعمیر ایستگاه‌ها و قطارهای مترو و رنگ‌آمیزی المان‌های ترافیکی اقدام می‌شود.
حوزه حمل و نقل شهری عید تعطیل نیست
وی با بیان اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نوروز آماده‌باش خواهد بود، اعلام کرد: در تعطیلات عید مدیران و کارکنان واحدهای این معاونت تعطیل نخواهند بود تا در پایان نوروز، شهری متحول شده را تحویل شهروندان دهیم.
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه ۱۷۱ دستگاه اتوبوس تندرو در گمرک آماده ورود به تهران و استفاده در ناوگان اتوبوسرانی ‌است، گفت: خط ۸ تندرو نیز تا پیش از پایان سال به منظور استفاده شهروندان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
این مقام مسئول در پایان با ذکر این نکته که تهران از نظر تجهیزات ترافیکی نونوار می‌شود، خاطرنشان کرد: البته در این میان آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انجام مجموعه‌ای از فعالیت‌های آموزشی و ارائه مجموعه‌ای از خدمات فرهنگی، از اقداماتی است که برای استقبال از بهار تدارک دیده‌ایم.
کد مطلب: 19437
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *