کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امیر عبداللهیان: هیأت حاکمه فعلی افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسیم

4 خرداد 1402 ساعت 20:16

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هیأت حاکمه فعلی افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسیم و بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید داریم زیرا طالبان بخشی از واقعیت افغانستان است نه همه آن.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبر آنلاین،حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه در حرم امام خمینی (ره) گفت: هیأت حاکمه فعلی افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسیم و بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید داریم زیرا طالبان بخشی از واقعیت افغانستان است نه همه آن.

وی افزود: ما در ارتباط با موضوع حقابه ایران از هیرمند، گفت وگوهایی با مقامات افغانستان داشته‌ایم و معتقدیم که بر اساس قرارداد ۱۳۵۱ باید در این ارتباط مسیر حقوقی مورد توجه قرار بگیرد.

امیرعبداللهیان این را هم اضافه کرد و گفت: ما از محروم کردن زنان و دختران افغانستانی از تحصیل و آموزش ناخرسندیم و این را رفتاری برخلاف تعالیم پیامبر اسلام می‌دانیم.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای هم گفت: برجام خوب یا بد دارای نقاط ضعف یا قوت امروز یک سند بین المللی است که مقابل بوده و مسیر ما در جهت لغو تحریم‌ها است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: از طریق وزرای خارجه برخی کشورها تلاش‌ها برای جمع بندی متن اولیه در حال انجام است. اما برای حفظ آرامش مردم دائماً اطلاع رسانی نمی‌کنیم. اما پیشرفتهای خوبی حاصل شده است و امیدواریم به نقاط خوبی برسیم.


کد مطلب: 196295

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/196295/امیر-عبداللهیان-هیأت-حاکمه-فعلی-افغانستان-رسمیت-نمی-شناسیم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir