۰
جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰

هواپیماهای جدید به ایران می‌آیند؟

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه ناوگان هوایی در دستور کار قرار دارد و تا روزهای آینده هواپیماهای جدیدی به ناوگان هوایی کشور می‌پیوندد.
هواپیماهای جدید به ایران می‌آیند؟

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش ‌در جمع مدیران استان مازندران بیان داشت: در سال‌های گذشته شاهد تولید حداقلی مسکن بودیم که همین مسئله موجب شد قیمت‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال تعداد متقاضیانی که زمین دریافت می‌کنند به  ۴۰۰ هزار متقاضی در سراسر کشور  خواهد رسید، اظهار داشت: با ارائه بسته ۱۹گانه در خصوص بافت فرسوده شاهد رشد صدور پروانه در این زمینه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در برخی شهرهای مازندران به‌دلیل نزدیکی جنگل و دریا با مشکل تأمین زمین جهت ساخت مسکن مواجه هستیم که تلاش داریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر آن را برطرف کنیم.

بذرپاش تصریح کرد: ازآن‌جا که زمین‌های کشاورزی درجه یک و دو مازندران قابل ساخت مسکن نیست بنابراین توسعه ساخت‌وساز در برخی مناطق به‌کندی صورت می‌گیرد.

وی ابراز کرد: در حوزه مسکن قیمت‌سازی‌های کاذبی از سوی برخی از مشاوران املاک صورت گرفت که موجب متضرر شدن شهروندان می‌شود.

به‌گفته وزیر راه و شهرسازی شناسایی و عرضه خانه‌های خالی و  مالیات بر معاملات مکرر و افزایش عرصه می‌تواند در کنترل قیمت مسکن مؤثر باشد.

وی افزود: در روزهای گذشته گشت‌های تعزیرات با دفاتر مشاوران املاک متخلف برخورد کردند که این روند در سراسر کشور ادامه خواهد یافت.

بذرپاش اعلام کرد: توسعه ناوگان هوایی نیز در دستور کار قرار دارد و تا روزهای آینده هواپیماهای جدیدی به ناوگان هوایی کشور می‌پیوندد.

وی یادآورشد: تکمیل کریدورهای شمال و جنوب نیز در دستور کار قرار دارد تا برای کشور تولید ثروت نماید.

آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اعلام صدور مجوز مرز هوایی ‌فرودگاه رامسر، از آمادگی این وزارتخانه برای واگذاری فرودگاه‌ها به بخشی خصوصی صلاحیت‌دار خبر داد.
بذرپاش خاطرنشان کرد : در هر نقطه فرودگاهی که نیاز به توسعه زیرساخت‌ها داشته باشد این جزو سیاست‌ها و برنامه‌های دولت است که برای توسعه آن اقدام کند و به‌عنوان نمونه همین امروز فرودگاه گناباد که سال‌ها غیرفعال شده بود با توسعه زیرساخت‌های آن فعالیت خود را از سر گرفت.

وی تصریح کرد: فرودگاه‌هایی که قابلیت اقتصادی و واگذاری دارند می‌توانند در اختیار بخش خصوصی صلاحیت‌دار برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های ایجادشده قرار گیرند.

بذرپاش بیان داشت: تلاش می‌کنیم که دولت از تصدی‌گری خارج شود و تصدی‌گری توسط مجموعه‌های خصوصی صلاحیت‌دار انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره آخرین وضعیت آزادراه ساحلی چالوس ـ رامسر هم گفت: با توجه به گردشگرپذیری و ورود چشمگیر مسافران و گردشگران اجرای این طرح جزو نیازهای ضروری این منطقه است چرا که به‌علت تردد زیاد شاهد گره‌های کور ترافیکی در این منطقه هستیم.

ایجاد چهار شهرک مسکونی ۲۲۲هکتاری در مازندران تصویب می‌شود

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن رامسر با درخواست واگذاری زمین‌های دولتی و نهادهای عمومی و دستگاه‌های اجرایی برای ساخت مسکن از تصویب ایجاد چهار شهرک مسکونی ۲۲۲هکتاری به‌زودی در مازندران خبر داد.

بذرپاش اظهار داشت: در استان مازندران برای تأمین زمین با مشکل مواجه بودیم اما تا الآن با همت و پیگیری همکاران ۱۳۰ هکتار زمین تأمین شده است و چهار شهرک مسکونی در حدود ۲۲۲هکتاری هستند که در آستانه تصویب مراحل در شورای‌عالی شهرسازی‌اند که هفته آینده اعلام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در همین ارتباط نیز حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی تخصیص پیدا کرده است که بیش از ۲۲ هزار نفر متقاضی هم واجد شرایط تشخیص داده شدند.

بذرپاش یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در چند ماه اخیر، ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور سرعت بیشتر گرفته است و اگر بتوانیم کمبود زمین این بخش را جبران کنیم به‌طور قطع سرعت پروژه‌ها قابل قبول خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی امروز به‌منظور شرکت در یادواره شهدای شیرود و سالگرد خلبان شهید شیرودی و بازدید از چند طرح حوزه مسکن و راه‌سازی مازندران وارد شهرستان رامسر شد.

کد مطلب: 196320
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *