۰
شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۵

خبر خوب برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وارد ساخت خوابگاه متاهلی هم شده‌ایم و با دو دانشگاه در این باره قرارداد منعقد کردیم.
خبر خوب برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

به گزارش مردم سالاری آنلاین، هادی عباسی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خبرهای خوبی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن داریم ، گفت: اولین خبر خوب است که سقف تسهیلات را به ۵۵٠ میلیون تومان افزایش دادیم و به بانک‌ها ابلاغ شده است. 

وی ادامه داد: دومین خبر خوب این است که به دهک‌های اول و دوم که برای پرداخت آورده اولیه مشکل داشتند وام ۴٠٠ میلیون تومان با نرخ ٢ درصد و در زمان پرداخت ١۵ ساله و برای دهک سوم و چهارم وام ٣٠٠ میلیون تومانی با نرخ دو درصد در مدت زمان ١۵ ساله از محل صندوق ملی مسکن ارائه می‌شود.  همچنین مصوبه خوبی داریم که بافت فرسوده با زمین و وام ساخت تهاتر کنند که ارزش زمین بیشتر از آن وام خواهد بود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه قرار بود درفاز اول نهضت ملی مسکن ٢ میلیون واحد به مردم تحویل شود و مردادماه زمان اجرای فاز اول تمام می‌شود، تا دو ماه دیگر چند واحد تحویل خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر زمین ١۵٠ هزار واحد مسکونی برای دسته‌های گروهی و انفرادی، زمین ۵۵٠ هزار واحد گروه انبوه‌سازان، زمین ١١۵ هزار واحد نیروهای مسلح، زمین ١٠٠ هزار واحدشهری در بافت فرسوده، زمین  ١٠٠ هزار واحد خود مالکی، زمین ٢٢٠ هزار واحد روستایی تامین و ساخت این واحدها آغاز شده است.

عباسی گفت: در مجموع علمیات ساخت یک میلیون و ٢٣۵ هزار واحد شروع شده و سخت ترین مرحله ساخت زمین بوده است. 

وی تاکید کرد: نهضت ملی مسکن پروژه مردمی است و وزارت راه و شهرسازی بستر را فراهم می‌کند و موظف است امتیازات را ارائه و قرار نیست که صرفا مسکن بسازیم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وارد ساخت خوابگاه متاهلی هم شده‌ایم و با دو دانشگاه در این باره قرارداد منعقد کردیم.

عباسی همچنین درباره قیمت نهایی نهضت ملی مسکن اظهار داشت : با توجه به عوامل متعدد تاثیرگذار در قیمت‌گذاری و شرایط ساخت هر واحد امکان اعلام قیمت مشخص و ثابت وجود ندارد.

وی درباره اجرای قانون جوانی جمعیت و تامین اراضی متقاضیان اظهار داشت: درباره اجرای قانون جوانی جمعیت تکالیفی را بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته‌شد و در اسفند ماه سال گذشته دستورالعمل این قانون ابلاغ شد و کسانی که از ٢۴ آبان ماه سال ١۴٠٠ صاحب فرزند سوم و بیشتر شدند مشمول دریافت ٢٠٠ متر مربع زمین می‌شوند. ‌

وی ادامه داد : خانوار مشمول باید هزینه های آماده سازی زمین را در ۶ سال با دو سال تنفس به صورت اقساط بپردازند که هزینه‌ها بین ۵٠ تا ٢٠٠ میلیون تومان متفاوت است چراکه هزینه آماده سازی اراضی متفاوت از هم بوده و برخی از اراضی شامل هزینه‌های«کوه‌بُری»برای آماده سازی زمین می‌شوند.

عباسی ادامه داد: تا کنون ٨٠ هزار نفر برای دریافت این وام ثبت نام کردند و ٣ هزار قطعه زمین به واجدان شرایط تحویل شده است.

وی افزود: باید توجه داشت که این اراضی در شهرهای کمتر از ۵٠٠ هزار جمعیت ارایه می‌شود برای مثال برای متقاضیان ساکن تهران اراضی در ایوانکی تحویل خواهد شد.

کد مطلب: 196363
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *