۰
شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵

جدیدترین رقم اجاره‌بها در محله‌های قدیم تهران + جدول

بازار اجاره مسکن در محلات قدیمی تهران مانند سایر محله‌های پایتخت با موجی از گرانی مواجه شده است که این موج، جست و جوگران این بازار را در آستانه شروع فصل جابه‌جایی‌ها با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
جدیدترین رقم اجاره‌بها در محله‌های قدیم تهران + جدول

به گزارش مردم سالاری آنلاین، بازار اجاره مسکن در محلات قدیمی تهران مانند سایر محله‌های پایتخت با موجی از گرانی مواجه شده است که این موج، جست و جوگران این بازار را در آستانه شروع فصل جابه‌جایی‌ها با مشکلات زیادی مواجه کرده است. با این حال، محلات قدیمی کماکان جزو مناطقی است که سطح اجاره بها در آن نسبت به تعداد قابل‌توجهی از مناطق مصرفی به‌خصوص مناطق مصرفی نیمه شمالی شهر و برخی از محلات نیمه جنوبی، مناسب‌تر است.


آخرین تحقیقات میدانی از وضعیت بازار اجاره مسکن در محله‌های قدیمی شهر تهران که عمدتا در منطقه ۱۲ پایتخت واقع شده اند نشان می‌دهد، اجاره بهای پیشنهادی موجران درفایل‌هایی که به تازگی به بازار مسکن این منطقه عرضه شده است مانند بسیاری دیگر از محله‌ها و مناطق مصرفی تا حدود ۵۰‌درصد و حتی بیشتر نیز نسبت به ارقام اجاره بهای سال قبل افزایش داشته است.
البته واسطه‌های بازار معاملات مسکن می‌گویند در این میان موجرانی نیز هستند که به‌خصوص در قرارداد‌های تمدیدی، رقم اجاره بهای جدید را کمتر از این میزان افزایش داده اند با این حال، در تعداد قابل‌توجهی از فایل‌ها رشد محسوس اجاره پیشنهادی به چشم می‌خورد.

از آنجا که حساسیت مستاجر‌های ساکن در این منطقه به افزایش رقم اجاره بها از مستاجر‌های مناطق نیمه شمالی تهران بیشتر است انتظار می‌رود تورم اجاره در این منطقه نسبت به محلات نیمه شمالی کمتر باشد؛ با این حال واسطه‌ها می‌گویند باید تا شروع و ادامه فصل جابه جایی‌ها در بازار اجاره برای قضاوت دقیق‌تر از بازار این منطقه، منتظر ماند.
هم اکنون متوسط مبلغ رهن کامل پیشنهادی برای هر مترمربع از واحد‌های مسکونی در این منطقه بین ۶ تا ۸ میلیون تومان است. البته در این میان تعداد محدودی از فایل‌ها با اجاره بهای بیش از این بازه اعلامی، نیز فایل شده اند. تنوع و تفاوت در محله ها، متراژ، سن و سایر پارامتر‌ها در این نرخ‌گذاری موثر هستند.

کد مطلب: 196386
برچسب ها: اجاره‌بها مسکن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *