۰
يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۵

۶ ماه تا یک سال حبس در انتظار مخدوش‌کنندگان پلاک خودرو و موتورسیکلت

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی مخدوشی و هرگونه تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه مجازات حبس از ۶ ماه تا یک‌سال را برای متخلفان در پی دارد.
۶ ماه تا یک سال حبس در انتظار مخدوش‌کنندگان پلاک خودرو و موتورسیکلت

به گزارش مردم سالاری آنلاین، سرهنگ محمد رازقی با اعلام اضافه شدن موتورسیکلت‌ها به طرح برخورد با مخدوش کردن پلاک خودرو و وسایل نقلیه گفت: اگر راننده‌ای اقدام به دستکاری در ارقام وسیله نقلیه کند و با این کار پلاک خودروی دیگر اعمال قانون و جریمه شود، ضمن اعمال مجازات و توقیف و تشکیل پرونده جهت معرفی به مراجع قضایی راننده باید صورت وضعیت خلافی خود و آن خودرو را نیز پرداخت کند.

وی افزود: اگر مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک صورت بگیرد، جرم تلقی می‌شود و ضمن تشکیل پرونده متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد و قانون‌گذار برای این تخلف ۶ ماه تا یک سال حبس نیز در نظر گرفته است.

بنابراعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، رازقی گفت: از نظر پلیس راهنمایی و رانندگی، هویت وسیله نقلیه با پلاک آن شناخته می‌شود و دستکاری، مخدوشی و پوشش پلاک جزو خطوط قرمز پلیس است و وقتی خودرویی پلاک ندارد یا راننده آن اقدام به پوشش و دستکاری پلاک می‌‌کند، در واقع هویت آن وسیله نقلیه شناخته شده نیست.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک جرم است و پلیس ضمن توقیف وسیله نقلیه راننده را به مراجع قضایی معرفی خواهد نمود که قانون‌گذار ۶ ماه تا یکسال حبس برای مرتکبین این جرم در نظر گرفته است.

کد مطلب: 196421
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *