۰
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۰

توضیح درباره زمان آغاز فعالیت آتش نشانان زن

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به ارائه آموزش‌های ایمنی در مدارس تهران از فعالیت آتش نشانان زن در روزهای آینده خبر داد.
توضیح درباره زمان آغاز فعالیت آتش نشانان زن

به گزارش مردم سالاری آنلاین، «قدرت الله محمدی» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره فعالیت آتش نشانان زن گفت: انشالله تا چند روز آینده آتش نشانان زن در ایستگاه ۷۷ که برای‌شان آماده شده است برای فعالیت مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: آموزش‌های این زنان آتش نشان به پایان رسیده و حداکثر تا هفته آینده فعالیت این زنان آتش نشان آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۹۳ ساختمان پرخطر وجود دارد، خاطرنشان کرد: با اقدامات ایمن‌سازی که صورت گرفته است ۱۲۹ ساختمان پرخطر به ۹۳ ساختمان کاهش پیدا کرده است.

محمدی همچنین درباره تفاهم نامه با آموزش و پرورش تصریح کرد: تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان تهران برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است و در شهر تهران بی‌سابقه است. ایمنی در مدارس به دلیل اینکه فرزندان ما بیشترین ساعات روز را در مدارس هستند، یکی از دغدغه‌های اصلی ما است.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم نامه آموزش‌های ایمنی به دانش آموزان داده می‌شود. کارشناسان و مربیان ما به مراکز آموزشی و مدارس مراجعه کرده و آموزش‌های ایمنی را در مقاطع مختلف به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین آموزش‌هایی برای سرایداران و خدمتگزاران مدارس دیده شده است. به این افراد ایمنی موتورخانه‌ها و… آموزش داده می‌شود. همچنین به معلمان نیز آموزش‌های ایمنی داده می‌شود تا در زمان بروز حوادث بتوانند سریعترین کارهای ابتدایی را برای جلوگیری از خسارت و صدمات بیشتر انجام دهند.

محمدی تصریح کرد: در حوادث زمان طلایی در اختیار کسانی است که در محل حادثه حضور دارند ازهمین رو آموزش به این افراد می‌تواند بسیار موثر باشد. ما با آموزش می‌توانیم سطح ایمنی در آموزش و پرورش را ارتقا دهیم. این آموزش‌ها در همه مدارس و مقاطع تهران ارائه می‌شود.

وی درباره نوسازی مدارس برای جلوگیری از خطرات احتمالی گفت: با انجام اقدامات ایمنی و نظارت بر آن، امیدواریم دیگر شاهد نباشیم که در ساخت مدارس جدید که مسائل ایمنی رعایت نشود. براساس این تفاهم نامه آتش نشانی در مراحل ساخت مدارس جدید تهران حضور و نظارت دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره یکسان‌سازی شماره امدادی در شهر تهران گفت: در این خصوص نیز کارهای کارشناسی در حال انجام است تا با انجام این کار، کاهش زمان اتفاق بیفتد، همچنین آمار مزاحمت‌های تلفنی کاهش پیدا کند و همه دستگاههای امدادی که نیاز است به در محل حادثه حاضر شوند از همان ابتدا در جریان وقوع حادثه قرار بگیرند و دیگر نیازی نباشد که آتش نشانی به نیروی انتظامی یا اورژانس تماس بگیرد چراکه آن‌ها نیز از این طریق در جریان وقوع حادثه قرار می‌گیرند.

کد مطلب: 196787
برچسب ها: آتش نشانان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *