۰
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۷

اولویت‌های ناتو پس از ترک افغانستان

ژنرال فرانسوی مسئول "فرماندهی عالی متحد تحول نظامی ناتو" در اظهاراتی تاکید کرد که آموزش و شراکت در زمره اولویت‌های ناتو در افغانستان خواهد بود
به گزارش ایسنا، به نقل از سرویس خبری نیروهای آمریکایی، ژنرال ژان- پل پالومروس، رئیس ستاد مشترک نیروی هوایی فرانسه و فرمانده عالی متحد تحول نظامی ناتو که سه ماه پیش به این مقام رسید، در یک کنفرانس خبری در مقر ناتو اظهار داشت که وی مسئول تضمین این است که نیروهای مسلح متحد آماده روبه‌رو شدن با چالش‌هایی باشند که به مجرد پایان یافتن ماموریت ایساف در افغانستان در مقابل ناتو خواهند بود.
وی تاکید کرد: ناتو باید به آماده کردن خود برای چالش‌های آینده ادامه دهد و این در حوزه اختیار من است. محیط جهان امروز آکنده از تغییرات بسیار مهم در دورنمای سیاسی و راهبردی و محیط اقتصادی است.
این ژنرال فرانسوی عنوان کرد که ناتو با تحول مداوم از زمان جنگ سرد تا جنگ‌هایی نظیر جنگ‌های بالکان، افغانستان و لیبی به رشد عملیات بینابینی، قابلیت‌ها و هماهنگی میان کشورهای شریک پرداخته است.
به گفته پالومروس محیط اقتصادی کنونی یک پاسخ هماهنگ را ایجاد می‌کند و تلاش‌های ائتلاف ناتو باید به مقامات ارشد دفاعی، سفرا و وزرای دفاع کشورها عضو خود قابلیت‌های لازم را برای دفاع مشترک و دیگر مسئولیت‌های مختلف ناتو بدهد.
این ژنرال همچنین خاطرنشان ساخت که مرکز عملیات‌های فرماندهی متحد از ماه دسامبر تاکنون مسئول آموزش بوده و آموزش یکی از عناصر حیاتی حفظ قابلیت عملیات بینابینی، موجود بودن و همینطور کارایی نیروهای نظامی ناتو در جریان تغییر و تحولاتشان خواهد بود.
پالومروس همچنین تاکید کرد که طرح نیروهای رابط به عنوان یک مفهموم آموزشی جدید در ناتو به تضمین تشریک مساعی در میان اعضای ناتو پرداخته و با آموزش‌های فردی تکمیل خواهد شد و مرکز تغییر و تحولات نظامی فرماندهی ناتو به پیشنهاد ابزارهای گوناگون برای آموزش الکترونیک خواهد پرداخت.
ژنرال پالومروس افزود: ما می‌خواهیم بتوانیم که زنان و مردانمان و فرماندهانشان را در محیط جدید آموزش دهیم تا آنها را بهتر آماده کرده و همینطور بتوانیم صرفه‌ جویی‌هایی را انجام دهیم.
پروژ‌ه‌های چند ملیتی دفاعی ناتو نظیر نیروی پاسخ‌گوی ناتو که از فرایند برنامه‌ریزی‌های دفاعی و شناسایی زمینی نشات گرفته است، ایده‌هایی هستند که در کنفرانس ناتو در ماه مه در شهر شیکاگو مطرح شدند.
بنا به گفته مقامات ناتو هر کدام از این پروژه‌ها آنها را در زمینه پاسخ به چالش‌های مدرن در حوزه‌های دفاع موشکی، دفاع سایبری، حوزه اطلاعاتی، شناسایی و نظارت از طریق برنامه‌ریزی‌های شفاف، کارآمد و هماهنگ تواناتر می‌سازد.
پالومروس عنوان کرد: ما در سطح سیاسی برنامه‌ریزی می‌کنیم تا همه کشورها بتوانند در جست و جوی یک تعادل ترانس آتلانتیک مشارکت داشته باشند و این به ما اجازه می‌دهد تا به تضمین انسجام در توسعه قابلیت‌های ائتلاف ناتو بپردازیم.
کد مطلب: 19787
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *