۰
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۲

اجلاس داووس میزبان کیست

هفته آینده ˈداووسˈ روستای کوچک در منطقه سردسیر کوهپایه های سوییس بار دیگر در کانون توجهاتی جهانی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، اجلاس مجمع اقتصاد جهانی داووس هر ساله جمع زیادی از سیاستمداران و مسوولان اقتصادی از سراسر جهان را در این روستا گرد هم می آورد.
دفتر این مجمع که در ژنو قرار دارد لیست شرکت کنندگان امسال این اجلاس را منتشر کرده است.
روسای برخی از کشورها و روسای تعداد زیادی از سازمانهای بین المللی در اجلاس امسال شرکت دارند و برخی کشورها نیز ترجیح داده اند که یک یا چند وزیر خود را به داووس بفرستند.
ˈکلاوس شوابˈ موسس این مجمع روز گذشته تاکید کرد که اجلاس داووس کارگاهی برای ایده های جدید است و ابراز امیدواری کرد اجلاس امسال بتواند خمودگی بوجود آمده در اقتصاد جهانی را برطرف سازد.
برخی از شرکت کنندگان سیاسی بلندپایه در اجلاس امسال داووس عبارتند از دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و همچنین نخست وزیر ایرلند، نخست وزیر انگلیس، نخست وزیر ایتالیا، نخست وزیر لهستان و هشت نفر از کمیسرهای کمیسیون اتحادیه اروپا.
در اجلاس داووس همچنین رئیس جمهور اوکراین، نخست وزیران مراکش، تونس، لیبی، مصر و لبنان، پادشاه اردن، رئیس جمهور آفریقای جنوبی و رئیس جمهور نیجریه و روسای جمهور شش کشور آفریقایی دیگر و همچنین روسای جمهور فیلیپین، مالزی، برمه و لائوس و روسای جمهور سه کشور آمریکای لاتین و رئیس جمهور آذربایجان، حضور پیدا می کنند.
نخست وزیران اتیوپی و زیمبابوه ، تعدادی از اعضای اجرائی حزب کمونیست چین، چهار معاون وزیر و هشت سناتور و هفت نماینده کنگره آمریکا، چهار نفر از روسای سازمانهای غیر دولتی از جمله عفو بین الملل، صلح سبز و شفافیت بین المللی نیز در اجلاس داووس شرکت خواهند کرد.
قرار بود رئیس جمهور فرانسه نیز در اجلاس امسال شرکت داشته باشد ولی بخاطر حمله نظامی به مالی وی اینک وزیر امورخارجه خود را به داووس اعزام می کند.
ضمنا بیش از ۴۰ نفر از روسای بانک های مرکزی کشورهای مهم جهان در این اجلاس شرکت می کنند.
از سوی دولت فدرال سوییس نیز شش نفر از هفت عضو شورای فدرال در این اجلاس شرکت خواهند داشت.
میهمان ویژه اجلاس امسال نخست وزیر ایتالیا است که در مراسم افتتاحیه ، سخنرانی خواهد کرد.
هزاران نفر از شخصیت های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی دیگر نیز در این اجلاس سه روزه در روستای داووس شرکت دارند.
کد مطلب: 20024
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *