۰
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۰

رییس جمهور مکزیک به خرید رای متهم شد

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، نامزد ریاست جمهوری مکزیک که در انتخابات یکم ژوییه از رقیب خود، انریکو پنا نیتو شکست خورده است یکشنبه اعلام کرد مدارکی دال بر خرید رای توسط نیتو به دادگاه ارائه خواهد کرد.
اوبرادور گفت « مدرک غیرقابل انکار و محکمی‌» دارد که نشان می دهد انریکو پنا نیتو، رقیب وی در انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوییه با صرف هزینه ای بیش از شش برابر حد مجاز، میلیونها رای خریده بود.
اوبرادور، نامزد جنبش چپگرای ترقی خواه گفت چهارشنبه هفته آینده مدارک خود را به دادگاه ارائه خواهد کرد. وی گفت مدارک دال بر خرید رای و دیگر تخلفات انتخاباتی نیز یکشنبه هفته آینده در میدان عمومی مکزیکو سیتی به نمایش گذاشته خواهد شد.
بر اساس نتایج انتخابات ریاست جمهوری مکزیک، نیتو با کسب سی و هشت ممیز بیست و یک درصد آرا در برابر سی و یک ممیز پنجاه و نه درصد رای که اوبرادو بدست آورده بود، در انتخابات پیروز شد.
مسئولان رسیدگی به انتخابات مکزیک باید تا ششم سپتامبر نتایج انتخابات را تایید کنند. پیش بینی می شود رئیس جمهور جدید مکزیک یکم دسامبر فعالیت خود را آغاز کند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا، حزب انقلابی بنیادین وابسته به نیتو با رد اتهاماتی که اوبرادور مطرح کرده است، وی را به استفاده از وجوه غیرقانونی برای تامین هزینه مبارزات انتخاباتی خود متهم کرد
کد مطلب: 2007
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *