۰
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۰
رییس مجلس مصر:

مخالف دخالت در امور ایران هستیم

رییس مجلس مصر در دیداری دوجانبه با رییس مجلس ایران گفت که ما همواره مخالف هرگونه دخالت از سوی دولت‌های بزرگ در امور داخلی ایران بوده‌ایم و همیشه بر این نکته تاکید داشتیم که دوگانگی در برخورد با ایران و اسرائیل وجود دارد.
ایسنا: در حاشیه برگزاری هشتمین دوره اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی، رییس مجلس شورای اسلامی با همتای مصری خود دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار رییس مجلس مصر ضمن ابراز خشنودی از انجام این دیدار دوجانبه گفت: ایران و انقلاب ایران پایه و اساس همه انقلاب‌ها بوده است.
وی همچنین تاکید کرد که مصر همواره بر حق ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید دارد.
رییس مجلس مصر همچنین با تاکید بر اینکه مردم مصر همیشه مخالف هرگونه دخالت از سوی دولت‌های بزرگ در امور داخلی ایران بوده‌اند، گفت: همواره بر این نکته تاکید داریم که دوگانگی در برخورد با ایران و اسرائیل وجود دارد.
وی همچنین با بیان این درخواست که مردم مصر خواهان تحکیم روابط این کشور با ایران هستند، گفت: مصر همچون ایران براساس یکسری اصول صحیح حرکت می‌کند که این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز گسترش روابط شود.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه از ابتدای تحولات مصر پیگیر رخدادهای این کشور بوده است، گفت که پیروزی مردم مصر یک زلزله سیاسی در این کشور به شمار می‌آید.
وی مصر را کشور بسیار مهمی خواند و ابراز امیدواری کرد که اصلاحات سیاسی انجام شده در این کشور منشاء خیر و برکات برای مردمان این کشور باشد.
لاریجانی همچنین از رییس مجلس مصر برای سفر به ایران دعوت کرد.
کد مطلب: 20413
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *