کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسکو خواستار شد؛

تسریع روند مذاکرات تهران و آژانس

4 بهمن 1391 ساعت 18:03

وزارت خارجه روسیه خواهان تسریع روند مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.


به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «المنار»، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشستی خبری خواستار تسریع روند مذاکرات ایران و آژانس شد.
وی با اشاره به سفر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چند روز گذشته به تهران در مورد توافق‌نامه‌ای که بر طبق آن بازرسان آژانس بتوانند در مورد برنامه هسته ایران تحقیق کنند افزود: تهران تأکید کرده که خواهان بررسی همه بند‌های این توافقنامه است بنابراین از دوستان ایرانی خود می‌خواهیم که با سرعت بیشتری بررسی های خود را انجام دهند.
آخرین دور مذاکرات تهران و آژانس ۲۹ دی ماه به پایان رسید در حالی که گفت‌و گوهای ایران و آژانس در مورد این توفق‌نامه از سال گذشته آغاز شده است.
«علی اکبر صالحی» وزیر امور خارجه در پایان جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره زمان مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: هنوز زمان و مکان این مذاکرات قطعی نشده و رایزنی‌ها در این باره ادامه دارد.
وی افزود که در سفر مصر به توصیه دوستان در شورای عالی امنیت ملی بحث میزبانی مذاکرات در کشور مصر مطرح شد که دوستان مصری از آن استقبال کردند و هم‌اکنون رایزنی‌ها در این باره جریان دارد.


کد مطلب: 20639

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/20639/تسریع-روند-مذاکرات-تهران-آژانس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir